پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلش اف کلنز

حوزه/ یکی از کارشناسان عرصه فضای مجازی با هشدار در خصوص گسترش کاربران بازی صهیونیستی «کلش اف کلنز» گفت: این بازی با تربیت دینی و آموزشی ما در تضاد است و تبعات مخرب فرهنگی نظیر تبلیغ سرمایه‌داری که از روح حاکم در بازی کلش مشهود است، متناسب با نظام فکری وفرهنگی جامعه ما نیست.

حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری، یکی از کارشناسان حوزوی عرصه فضای مجازی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، در خصوص بازی «کلش اف کلنز»، با تاکید بر اینکه این بازی یکی از پر فروش ترین  و جذاب ترین بازی های دنیا می باشد، اظهار داشت:  این روزها این  بازیِ که مخصوص «تلفن های همراه هوشمند» است که به شدت در میان نسل جوان و نوجوان جای خود را باز کرده است و افراد در قالب این بازی استراتژیک و جذاب به جنگ های قبیله ای با هم پرداخته و از قلعه خود دفاع می کنند.

 تاریخچه بازی کلش

وی با بیان اینکه شرکت بزرگ سوپرسل به عنوان سازنده بازی کلش اف کلنز در شهر هلسینکی (پایتخت کشور فنلاند) قرار دارد، گفت: این بازی برای اولین بار در 2 آگوست سال 2012 برای سیستم عامل آی او اس (IOS)  در فنلاند منتشر شد،  سپس یک سال بعد در 30 سپتامبر سال 2013 برای سیستم عامل اندروید نیز منتشر شد، این بازی ابتدا در کانادا و فنلاند موجود بوده، اما در 7 اکتبر سال 2013 به صورت بین المللی در آپ استور ها منتشر شده است و اکنون این بازی به زبان های مختلف انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، هندی، پرتغالی، ژاپنی و... ترجمه شده است..

 هزینه‌های میلیونی برای بازی!

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: اکثر محتویات و قابلیت های بازی رایگان است، اما برای این که در این بازی خود را قوی تر کنید و به سطوح بالاتری برسانید باید کمی پول خرج کنید تا ابزار آلات هجومی و دفاعی قوی تری خریداری کنید یا اگر به الماس و منابع بیش تری در این بازی نیاز دارید باید آن را بخرید به گونه ای که مشاهده می شود هزینه‌های میلیونی برای رسیدن به سطوح بالاتری از بازی از سوی بسیاری از کابران این بازی در کشورمان انجام می شود که این کار شاید برای عامه مردم غیرقابل باور باشد شخصی که در ایران زندگی می‌کند و حاضر است برای انجام این بازی یک تا چند میلیون تومان بپردازد.

وی با اشاره به اینکه این بازی همچون یک افیون، با پیشرفت و گسترش دهکده‌تان، شما را کم کم به خود معتاد می‌کند، گفت: زمانی که دهکده‌تان بزرگ‌تر می‌شود، کارگرهایتان بیشتر، حملات متنوع‌تر، شرکت در وارها با مسئولیت بالاتر و خلاصه روزی می‌رسد که می‌بینید لحظه‌ای نمی‌توانید از بازی غافل شوید، چرا که زحمات چندین ماه شما در نمایشگر گوشی‌تان خلاصه شده و دهکده دلبندتان ممکن است آماج حملات سخت دشمن قرار گرفته و یا از رقبا و دوستان‌تان عقب بیافتید!

 هزینه های میلیونی کلش در جیب صهیونیست هاکلش اف کلنز

وی گفت: طبق گفته ای که از سازنده یهودی این بازی نقل شده است وی از شرکت «سوپر سل» پولی نخواسته فقط اعلام کرده گزینه ای به اسم "جم" رو در این بازی انحصاری و به نام خودش کنند، بنابراین کاربران این بازی برای اینکه به سوی حرفه ای شدن پیشروی وپیشرفت سریع تری در بازی داشته باشند باید از گزینه "جم" استفاده کنند که با این کار این پول به حساب این یهودی واریز می شود.

این پژوهشگر حوزوی افزود: طبق آخرین آماری که در خصوص درآمدزایی بازی کلش آف کلنز در سال 2013 منتشر شده است این بازی توانسته روزانه 2 و چهاردهم میلیارد دلار درآمدزدایی داشته باشد که به ریال اگر حساب کنیم میلیاردها تومان این بازی به حساب صهونیست ها واریز کرده است.

 تبلیغ نظام سرمایه داری در بازی/ کاشتن بذر خشونت در جوانان

وی گفت: این بازی با تربیت دینی و آموزشی ما در تضاد است و تبعات مخرب فرهنگی نظیر تبلیغ سرمایه‌داری که از روح حاکم در بازی کلش مشهود است، متناسب با نظام فکری وفرهنگی جامعه ما نیست.

وی با بیان اینکه این بازی بذر خشونت طلبی را در افراد می کارد تصریح کرد: در این بازی شما برای کسب غنایم همه چیز دهکده دشمن را باید نابود کنید و اگرچه در ظاهر فکر می کنید در این بازی خلاقیت دارید و بر اساس خلاقیت خود بازی می کنید سخت در اشتباه اید زیرا در حقیقت شما در زمین دشمن و با استراتژی های او جلو می روید.

قانون جنگل حاکم بر بازی کلش

حجت الاسلام چناری با بیان اینکه اصل اساسی این بازی مبتنی بر توسعه طلبی و کشورگشایی و طمع داشتن به اموال دیگران و پیشرفت از طریق غارت دیگران بنا نهاده شده است بیان داشت: در این بازی دنیای شما هیچ وقت رنگ صلح را نخواهد دید و از روز اول با جنگ و کشتار و خونریزی است و در اصل قانون جنگل بخور تا خورده نشوی در این بازی به خوبی نمایان است.

وی با اشاره به اینکه این قانون جنگل است که قوی تر ضعیف تر را نابود می کند افزود: در این بازی هم برای رسیدن به منابع بیشتر باید اول از نابود کردن و غارت سرزمین های کوچکتر شروع کنید تا به موفقیت برسید.

این پژوهشگر حوزوی عنوان کرد: علاوه بر این ها این بازی نظریات دارویسم و طبیعیون را در دنیا زنده می کند یعنی دین قدرت نمی آورد، بلکه این طبیعت است که قدرت می آورد و اینکه برتری طلبی برای کشور گشایی در این بازی مشهود است.

وی گفت: دنیای شما در این بازی از دو چیز ساخته می شود یکی طلا و دیگری اکسیر است که طلا در اصل همان پول و اکسیر نیز نفت می باشد.

کلش؛ بازی ایی نژاد پرستانه

وی با بیان اینکه در این بازی که به صورت قبیله ای طراحی شده است برخی حملات به کشورهای عربی است و یک درگیری عرب و عجم در این بازی به راه انداخته می شود ابراز داشت: در این بازی تمام زحمات شما در یک حمله شبانه یک قبیله عرب به شما تمام می شود و طلاهای شما در این حمله به غارت برده می شود و صبح که از خواب بلند می شوید می بینید قلعه شما نابود شده و شما با یک حالت عصبی تصمیم به انتقام از اعراب می گیرید که این خود مقدمه ای برای کاشت تخم تفرقه میان مسلمانان محسوب می شود.

حجت الاسلام چناری با بیان اینکه ککلش اف کلنزلش یک بازی واقعا نژاد پرستانه است گفت: یکی از اهداف که در طول بازی دنبال می شود نقشه کشی برای کشورهای اطرافتان است و با توجه به اینکه  یکی از دشمنان شما در این بازی اعراب هستند در واقع هدف ایجاد حس تنفر میان عرب و عجم و ایجاد موج اسلام هراسی در این بازی به طرف القا می شود.

خاورمیانه ای جدید در بازی کلش

حجت الاسلام چناری خاطر نشان کرد: از نکات جالبی این بازی این است که شما هیچ گاه با یهودیان و صهیونیست در جنگ های قبیله ای خود روبه رو نمی شوید و جنگ شما به دلیل اینکه ماهیت افراطی و خشونت طلبانه با اعراب در قالب جنگ های قبیله ای را داراست به نوعی تداعی کنند طرح خاورمیانه جدید است..

وی با بیان اینکه این بازی در راستای القای طرح خاورمیانه جدید به مخاطب است گفت: همان گونه که هدف در طرح خاورمیانه جدید از بین بردن قدرت های منطقه از طریق جنگ و نزاع های داخلی است در این بازی نیز به گونه ای برنامه ریزی شده است که بازیگر با استفاده از منابع و سرمایه های داخلی با خشونت و جنگ، نهایتاً یک قبیله بر طرف های مخالف پیروز می شود.

این پژوهشگر حوزوی بیان داشت: اسمی که برای این بازی در کشورهای خاورمیانه تعریف شده است جنگ قبیله ای است اما در غرب اصطلاح لات ها برای این جنگ تعریف شده تا از لحاظ روانشناسی گرایش جوانان به این بازی کم شود.

کلش؛ یعنی اعتیاد و غارتگری

وی با بیان اینکه اگر جوانان به خودشان اهمیت می دهند این بازی را نصب نکنند گفت: بازی‌ کلش علاوه بر پرورش روحیه تخریب و غارتگری، اعتیادآور نیز هست زیرا این بازی در فضای گرافیکی بالا و در یک حالت کششی به صورت سلسله مراتبی طراحی شده است که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

 نمادهای شیطان پرستی و فراماسونری در کلش

 این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه اسم ها و علائمی که در این بازی وجود دارد در واقع با نمادهای شیطان پرستی، فراماسونری و اومانیستی و جنگهای صلیبی در ارتباط است تصریح کرد: در این بازی قیافه بازیگر اصلی آن شبیه تري جونز كشيش كلسياي منطقه گينز ويل در ايالت فلوريدا است که چندی پیش قرآن را به آتش کشید.

این پژوهشگر حوزوی اذعان داشت: بازی مذکور از دسته بازی‌های راهبردی آنلاین است که حتی امکان چت کردن بازیکنان نیز حین بازی وجود دارد که این امر نیز موجب بروز مشکلاتی در زندگی برخی افراد شده است.

وی با بیان اینکه این بازی با توجه به آنلاین بودنش قادر است اطلاعات شخصی شما را به شرکت سازنده ارسال کند ادامه داد: برخی از افراد نیز برای بالا بردن سطح و رتبه بازی خود به تارنماها و یا سایت‌های تبلیغاتی خرید الماس مراجعه می کنند برخی از افراد سودجو از این موقعیت به وجود آمده سوءاستفاده و تلفن همراه کاربران این بازی را هک می کنند.کلش اف کلنز

 طلای واقعی در بازی کلش

حجت الاسلام چناری گفت: طلای واقعی آن چیزی نیست که کاربران واقعی در یک جنگ قبیله ای در بازی به دست می آورند بلکه طلای واقعی وقت جوانان ما است که در یک بازی بی هدف تلف می شود.

 راهکارهای رهایی از کلش

وی در خصوص راهکارهای رهایی افراد از این بازی گفت: یکی از راهکارها برای رهایی افراد از این بازی که این روزها در هر کوی و برزن افراد را به خود مشغول کرده است اطلاع رسانی دقیق در خصوص مضررات این بازی از سوی رسانه های ارتباط جمعی و صدا و سیما و... است.

وی گفت: دومین قدم آگاه سازی خانوده ها از مضررات این بازی با گذاشتن کلاس هایی در محلات و آگاه کردن مردم از تبعاتی است که این دست بازی ها می تواند برای مردم داشته باشد.

این کارشناس فضای مجازی یادآور شد: سومین راهکار تولید بازی های مشابه با کیفیت و گرافیک بالا به صورت آنلاین که در حین جذابیت برای مخاطب در سطح بازی نیز سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی را تبلیغ کند.

وی گفت: با توجه به اینکه فیلتر تنها راهکار نیست، اما زمانی که برخی از این دست بازی ها آرمان های یک ملت و اعتقادات را به صورت ناخودآگاه تغییر و فکر جوانان را از مسیر دینی خارج می کند  فیلتر تنها راه بلکه یکی از راهکارها در این زمینه می تواند باشد.

حجت الاسلام چناری گفت: پنجمین راهکار این است که خانوده ها کودکان خود را که به نوعی معتاد این بازی شده اند را به مشاوران تربیتی بسپارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسافر IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    4 2
    باسلام و تشکر لطفاً در نگارش مطالب دقت شود، شایسته سایت حوزه نیست که چنین خطاهایی در آن مشاهده کنیم: آگجاه کردن مردم، عرب و اجم، کاشتن بزر خشونت و بسیاری ضعفهای ویرایشی دیگر موفق باشید
  • نامعلوم IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    خیلی متلب خوبی بود