دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فاجعه منا

حوزه/ در پی وقوع حوادث تلخ و ناگوار مراسم حج ابراهیمی، اساتید، فضلاء، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور، با برگزاری تجمعاتی، خشم و انزجار خود را از بی کفایتی آل سعود اعلام کردند.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه»حوزه های علمیه سراسر کشور، امروز در سوگ جان باختن ضیوف الرحمان ایرانی و غیرایرانی در حادثه مصیبت بار منا، سیاهپوش و عزادار بودند.

حوزویان با برگزاری تجمعاتی در مدارس علمیه سراسر کشور و با در دست داشتن پلاکارد هایی و با سردادن شعارهایی چون «الله اکبر»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، مهدی صاحب زمان(عج) صاحب عزاست امروز" و ... خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم آل سعود در یمن و سوء مدیریت این رژیم در اداره موسم بزرگ حج،  به گوش جهانیان رساندند.

این تجمعات در حوزه های علمیه قم، مشهد، اصفهان و برخی دیگر از شهرهای بزرگ ایران اسلامی، باشکوه خاصی برگزار شد و سخنرانان با اشاره به بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شرفین، خواستار  برخود با سوء مدیریت سعودی ها در برگزاری مراسم حج ابراهیمی و بی مسئولیتی آنان در تأمین امنیت حجاج بیت الله الحرام شدند.

در این تجمعات همچنین، قعطنامه هایی در محکومیت بی کفایتی دولت سعودی قرائت شد که با تکبیر  طلاب و روحانیون عزادار همراه بود.

در بخشی از این بیانیه ها آمده است: ضمن تسلیت به خانواده های دغدار قربانیان منا در سراسر جهان به ویژه مردم مسلمان و شریف ایران، اندوه بزرگ جهان اسلام و عزا شدن عید قربان مسلمین در فاجعه‌ی مصیبت‌بار منا و همچنین حادثه‌ی تلخ مسجدالحرام را ناشی از بی کفایتی، مدیریت غلط و عدم عمل دولت سعودی به تعهّدات و مسئولیّت خود نسبت به حفظ جان و سلامت ضیوف‌الرحمان دانسته و خواستار رسیدگی کامل موضوع توسط مراجع داخلی و بین المللی و احقاق حقوق جانباختگان و مجروحان این حادثه جانگداز می باشیم.

برپایه این گزارش، مدیریت حوزه علمیه تهران نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: تجمع بزرگ علما، فضلاء، اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه تهران فردا، یک شنبه، ۵ مهرماه، به میزبانی مدرسه عالی شهید مطهری(ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام313/3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha