یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مهندس پرویز فتاح

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به سمت و سوی فرهنگی حرکت‌های کمیته امداد(ره)، گفت: کمیته امداد حتی حرکت رسیدگی خود را با جهت گیری فرهنگی انجام می‌دهد و دیگر به رساندن نان و آب تنها مشغول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پرویز فتاح در دیدار با مراجع با بیان اینکه به دنبال اصلاح شیوه های خدمت رسانی هستیم از تاسیس صندوق قرض الحسنه این نهاد انقلابی در چند ماه آینده خبر داد.

*تأسیس قرض الحسنه کمیته امداد با همکاری بانک مرکزی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: در دوره جدید مدیریت کمیته امداد امام خمینی(ره)، در صدد هستیم با استفاده از شیوه های شرعی و توجه به منویات مراجع معظم تقلید و بزرگان دین اقدام به خدمت رسانی به شیوه های کارآمد، همچون اعطای وام قرض الحسنه به منظور خودکفایی افراد تحت تکفل هستیم، بدین منظور به ‌زودی شاهد تاسیس صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد خمینی(ره) با همکاری بانک مرکزی خواهیم بود.

وی ادامه داد: هیئت امنایی که اخیراً از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی منصوب شدند، فعالیت بسیاری را در5 ماه و نیم گذشته انجام داده‌ و بیش از 25 جلسه در این مدت برگزار کرده‌اند، این اقدام دوستان در نوع خود بی نظیر و شایسته تقدیر است.

مهندس فتاح به دیدار ماه گذشته هیئت امنای کمیته امداد با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این توفیق را پیدا کردیم که مجدداً مورد تأیید معظم له قرار بگیریم و البته ما این احساس را داشتیم که ایشان از فعالیت‌های انجام شده رضایت داشتند؛ البته باید نقاط ضعف، برطرف و نقاط قوت، تقویت شوند تا نظرات مقام معظم رهبری تأمین گردد.

وی با اشاره به سمت و سوی فرهنگی حرکت‌های کمیته امداد(ره)، بیان داشت: کمیته امداد حتی حرکت رسیدگی خود را با جهت گیری فرهنگی انجام می‌دهد و دیگر به رساندن نان و آب تنها مشغول نیست.

وی افزود: بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان و اهتمام به تحصیل فرزندان تحت پوشش از جمله فعالیت‌های کمیته امداد است و بیش از 100 هزار طلبه و دانشجو، 330 هزار دانش آموز و 3 هزار نخبه تحت پوشش این کمیته هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: بیمه درمان، بیمه بیکاری، مشاوره‌های فرهنگی و اجتماعی، مسکن مددجویان و خودکفایی افراد تحت پوشش از جمله اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) است و در این راه از ظرفیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده می‌کنیم؛ اما تمرکز ما بر کمک‌های مردمی است.

مهندس فتاح با اشاره به گستردگی ابعاد فعالیت‌های کمیته امداد، خاطرنشان ساخت: تمام تلاش ما این است که در مسیر و چارچوب شرعی حرکت کرده و در مقابله با معضلات جدید با گستردگی معضلات قدیمی، تلاش نماییم.

وی اظهار داشت: اکرام جامعه تحت پوشش، از دیگر اهداف کمیته امداد است و اگر چه به ظاهر جمعیت ضعیفی هستند؛ اما خاستگاه جمهوری اسلامی در این گروه بوده و دارای روح پرشوری می باشند و دعای خیر آنان بدرقه انقلاب اسلامی بوده و هست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم تمرکز یارانه‌ها بر جمعیت هدف، تصریح کرد: نظر ما بر تمرکز یارانه بر جمعیت هدف است تا اهداف انقلاب اسلامی محقق شود.

مهندس فتاح در پایان گفت: مؤسسات خیریه را رقیب خود نمی‌دانیم؛ بلکه با نظارت بر آنها تلاش می‌کنیم تا تلاش‌های خیرین در جهت درستی هدایت شود.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha