یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم دکتر دستجردی

حوزه/ این عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) از زمینه سازی برای تشکیل مجمع خیّرین بانوان در کشور خبر داد و گفت: این مجمع به تشویق و ترغیب جامعه بانوان کشور برای کمک به نیازمندان خواهد پرداخت.

مرضیه وحیددستجردی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» بر لزوم استفاده از ظرفیت بانوان خیّر جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: به زودی از ظرفیت عظیم بانوان کشور که 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند برای رسیدگی به نیازمندان استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بانوان جامعه انسان های شریف و خیّری هستند که قلب آنها برای هموطنان نیازمند می تپد.

عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) بر لزوم ایجاد نهضتی برای استفاده از ظرفیت بانوان تاکید کرد و ابراز داشت: بانوان جامعه در ابعاد مادی و معنوی می توانند به نیازمندان یاری رسانند.

وحیددستجردی با اشاره به اینکه بانوانی که اشتغال به حرفه های مختلف دارند می توانند در زمینه مالی به کمیته امداد یاری دهند، گفت: از بانوان جامعه استمداد می طلبیم که زکات سلامتی و علم و دانش خود را با یاری به نیازمندان انفاق کنند و دست محرومان را بگیرند تا آنها روی پای خود بایستند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت های معنوی بانوان تاکید کرد و ابراز داشت: به عنوان مثال خانواده های بسیاری در کمیته امداد نیازمند مشاوره هستند و می توان از ظرفیت بانوانی که توانایی ارائه مشاوره دارند، استفاده کرد.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برخی از مددجویان نیازمند آموزش های حرفه ای در زمینه های مختلف هستند، اظهار داشت: بانوان پرستار و امدادگر می توانند برخی امور پرستاری، امدادگری و درمانی را آموزش دهند.

وحیددستجردی همچنین با اشاره به استعداد بالای بانوان ایرانی در عرصه هنر، گفت: بانوان هنرمند در زمینه های مختلف هنری می توانند کارهای هنری و علمی خود را به مددجویان آموزش دهند.

وی با بیان اینکه بانوان می توانند سه ساعت از وقت خود در هفته را به ایتام، افراد بی سرپرست، معلولان، افراد مسن و نیازمندان اختصاص دهند، ابراز داشت: این اقدامات خیر و نیکو در کارنامه اعمال آنها ثبت می شود و بدون تردید اثرات بسیار مثبتی در زندگی شخصی و اجتماعی خواهد داشت.

عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: با توجه به اینکه بانوان نسبت به آقایان از فرصت بیشتری برخوردار هستند و لطافت و روح مهروزی و محبت در درون آنها نهادینه شده است می توانند براساس ظرفیت و توان و تخصص خود، نیازمندان را یاری دهند.

وحیددستجردی در ادامه از زمینه سازی برای تشکیل مجمع خیّرین بانوان در کشور خبر داد و اظهار داشت: از بانوان نیکوکار دعوت می کنیم تا با همیاری آنها، مجمع خیرین ویژه بانوان را در حاشیه کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای استفاده از ظرفیت بانوان خیّر تشکیل دهیم.

وی افزود: این مجمع به تشویق و ترغیب جامعه بانوان کشور برای کمک به نیازمندان خواهد پرداخت.

این عضو هیئت علمی گروه زنان و زایمان دانشگاه تهران یادآور شد: بانوان می توانند ر این مجمع به هر مقدار گرچه اندک باشد به نیازمندان احسان کنند و براساس شناسنامه ای مشخص خواهد بود که کمک های بانوان خیّر در کدام بخش هزینه شده است.

وحید دستجردی افزود: همچنین به بانوان نیکوکار اطلاع رسانی خواهد شد که کمک های نیکوکارانه آنها در راستای تحصیل دانش آموز یا دانشجوی نیازمندی اختصاص یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) اطلاع رسانی دقیق و شفاف به نیکوکاران و مردم در زمینه مسیر اختصاص کمک های خیر آنها به اقشار نیازمند است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha