پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت توجه به خدمات فرهنگی و معنوی، گفتند: به موازات خدمات مالی به ارائه خدمات معنوی توجه داشته باشید؛ کمیته امداد بهانه ای برای اقدامات فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در دیدار فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر به همه مسلمین، اظهار داشتند: فاجعه منا را که منجر به از دست دادن عزیزان ملت ایران شد، تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند این فاجعه کم نظیر را به لطف خود جبران نماید. 

*اعتماد مردم را جلب کنید

ایشان در ادامه اعتماد را سرمایه هر مجموعه ای دانستند و گفتند: کمیته امداد باید هرچه بیشتر اعتماد مردم را جلب کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز کمیته امداد مورد اعتماد مردم است، تصریح کردند: این سرمایه نباید متزلزل شود؛ بلکه باید در راستای افزایش اعتماد بیشتر مردم گام بردارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر ضرورت افزایش اعتماد عمومی از طریق خبررسانی مستمر و شفاف تاکید کردند و گفتند: اقدامات صورت گرفته کمیته امداد در راستای کمک رسانی باید به اطلاع عموم برسد.

معظم له افزودند: صدا و سیما مسئولیت سنگینی در این زمینه داشته و باید کمیته امداد را در این زمینه یاری نماید.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه منابع کمیته امداد نسبت به تقاضاها کمتر است، تصریح کردند: باید منابع جدیدی را تعریف کنید تا پاسخگوی نیازهای نیازمندان باشید.     

این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت افزایش جلب بیشتر رضایت خیرین تاکید کردند و گفتند: باید سم پاشی های علیه کمیته امداد را خنثی کنید؛ اینکه گفته می شود پول های مردم به کارمندان کمیته اختصاص پیدا می کند را با شفاف سازی حل نمایید؛ چراکه دولت هزینه حقوق آنها را داده و کمک مردم به طور مستقیم به نیازمندان می رسد.

*کمیته امداد بهانه ای برای اقدامات فرهنگی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت توجه به خدمات فرهنگی و معنوی، خاطرنشان ساختند: به موازات خدمات مالی به ارائه خدمات معنوی توجه داشته باشید؛ کمیته امداد بهانه ای برای اقدامات فرهنگی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امروز عوامل فساد در دوران ما بی سابقه است، ابراز داشتند: موبایل ها و ماهواره ها میتوانند منبع فساد باشند و به موازات نشر وسیع فساد باید نشر وسیع مسائل فرهنگی داشته و در سایه فرهنگ قوی اسلام،  توطئه ها را خنثی کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه اکرام یکی از سلسله اصول قرآن کریم است، بیان داشتند: رفتار و بیان مناسب در کمک به نیازمندان باید مورد توجه قرار گیرد.

معظم له افزودند: در کیفیت ارائه خدمات به نیازمندان توجه داشته باشید تا احساس منت و سنگینی در افراد صورت نگیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اکرام بسیار موثر است، گفتند: نباید کمک ها به مردم به گونه ای باشد که احساس حقارت در نیازمندان بوجود بیاید.

*کمیته امداد از برکات جمهوری اسلامی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین کمیته امداد را یکی از برکات جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: خدمات این نهاد ارزشمند ذخیره روز قیامت است که علاوه برجنبه مادی، جنبه معنوی نیز دارد.

ایشان در پایان افزودند: ما همیشه کمیته امداد را مورد اعتماد می دانیم و برای پرداخت رد المظالم به این نهاد مسئله ای نداریم. 

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha