یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پرویز فتاح

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مجموعه رهنمودهای مراجع تقلید را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد، ابراز داشت: تذکرات و نکات شرعی که مراجع تقلید مطرح کردند در کمیته امداد اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مهندس سید پرویز فتاح پس از پایان دیدار اعضای هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با مراجع عظام تقلید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی برنامه زمان بندی شده خدمت اکثریت مراجع تقلید رسیدیم، اظهار داشت: همچنین در این سفر با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و سیدصادقی استاندارقم دیدار و گفت وگو کردیم.

وی با بیان اینکه دیدار با مراجع عظام تقلید از چندماه قبل برنامه ریزی شده بود، گفت: سفر به قم به سبب تسلط بیشتر هیئت امنای جدید بر امور و ارائه گزارش جامع به علما، با تاخیر چندماهه صورت گرفت.

*تذکرات مراجع در کمیته امداد اجرایی می شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مجموعه رهنمودهای مراجع تقلید را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد، ابراز داشت: تذکرات و نکات شرعی که مراجع تقلید مطرح کردند در کمیته امداد اجرایی خواهد شد.

فتاح در ادامه با بیان اینکه هیئت امنا کمیته امداد پرداخت وام های غیرقرض الحسنه به مددجویان را منع کرده است، گفت: هیئت امنا به شدت اهتمام خواهد داشت تا وام های قرض الحسنه به مددجویان پرداخت کند چرا که این نوع وام، موجب برکت جامعه و قرض دهنده می شود.

*راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد

وی همچنین از راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت: بانک مرکزی مجوز تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد را ارائه کرده و اساسنامه، موسسین، هیئت مدیره و مدیرعامل نیز مشخص شده است که به زودی آغاز کار صندوق را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: از خیرین و معتمدین دعوت می کنیم در این امر خیر ملی مشارکت کرده و از این وام ها برای امور زندگی خصوصا در رابطه با بحث اشتغال استفاده کنند.

*مددجویان کمیته امداد، تحت پوشش درمان هستند

فتاح در ادامه تامین هزینه های درمان و دارو مددجویان کمیته امداد را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش های از قبل صورت گرفته، همه مددجویان شهری و روستایی تحت پوشش درمان هستند.

وی افزود: شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها طبق قانون از سازمان بیمه سلامت و جامعه شهری از بیمه امداد امام(ره) استفاده می کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: البته ما به این راضی هستیم که همه مددجویان تحت بیمه امداد امام خمینی(ره) باشند چرا که کارت بیمه امداد امام، بدون هزینه افراد تحت پوشش، پرداخت می شود.

فتاح افزود: در آینده می توانیم ادعا کنیم حداقل از نظر درمان افراد تحت پوشش، مشکل زیادی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری با رد مجدد بحث واردات خودرو از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: خدا و پیغمبری هیچ سابقه ای این نهاد در این بحث نداشته و وزیر کشور نیز طی اطلاعیه رسمی ضمن عذرخواهی تاکید کرد برداشت نادرستی از صحبت های وی شده است.

*افزایش سقف وام اشتغال مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تا سال گذشته وام 15 میلیون تومانی برای اشتغال هر فرد تخصیص می یافت، ابراز داشت: امسال رقم وام پرداختی به هر فرد به سقف 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

*افزایش سقف بودجه مسکن کمیته امداد

فتاح همچنین مسکن را یکی از اساسی ترین نیازهای افراد تحت پوشش عنوان کرد و گفت: اگر مسکن نیازمندان حل شود، بقیه مسائل از درجه کمتری برخوردار خواهند بود.

وی همچنین از افزایش سقف بودجه مسکن در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در صورتی که دولت بودجه عمومی را به طور صددرصد پرداخت کند، با بهره گیری از منابع اختصاصی و بهبود وضع اقتصادی می توان امیدوار بود در زمینه مسکن شهری و روستایی توفیقات بیشتری تا پایان سال داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین سقف مستمری برای یک خانواده پنج نفره را صدهزار تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ با هماهنگی کمیته امداد، بهزیستی و دولت به مددجویان پرداخت می شود.

فتاح افزود: از دولت و مجلس خواستار کاهش یارانه دهک های بالا و افزایش یارانه اقشار ضعیف شده ایم.

*ارائه خدمات کمیته امداد به مددجویان

وی ارائه خدمات کمیته امداد را در حل مشکلات مددجویان حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: پیگیری بحث مسکن یکی از خدمات کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ایتام در قالب طرح اکرام حداقل سه حامی دارند، ابراز داشت: همچنین کمیته امداد هزینه های فرهنگی، تحصیلی و بیمه اجتماعی مددجویان را پرداخت می کند.

فتاح در پایان با بیان اینکه آرزوی ما ریشه کنی فقر در نظام اسلامی است، گفت: متاسفانه فقر از جای دیگری تولید می شود.

انتهای پیام/313/33  

 

   

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha