شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوری همدانی

حوزه/ این مرجع تقلید بر لزوم توجه دولت به حفظ ثبات قیمت در کشور تاکید کردند و گفتند: قیمت اجناس در کشور ما بالا است و خیابان به خیابان قیمت ها متفاوت می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له عصر امروز در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، با تبریک عید غدیر و اظهار تاسف از فاجعه منا، اظهار داشتند: فاجعه بسیار سنگین منا شاید در تاریخ بی سابقه بود؛ خداوند ثواب شهادت را به حجاج اعطا خواهد کرد و به بازماندگان تسلیت می گوییم. 

ایشان با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه قیمت هرانسانی به اندازه فرهنگ اوست، تصریح کردند: ملاک قیمت گذاری افراد براساس تفکر و درک و بینش تعیین می شود.

این مرجع تقلید با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه هرکسی قدر خود را بشناسد، دچار هلاکت نمی گردد، افزودند: براساس سخنان حضرت علی(ع)، انسان در پشت زبان خود پنهان است و تا زمانی که سخن نگوید، شخصیت وی مشخص نمی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) بالاترین عزت را بندگی می دانست، ابراز داشتند: بزرگ ترین افتخار حضرت علی(ع) این بود که پروردگار ایشان، ذات اقدس الهی بود. 

معظم له با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه به هرکسی احسان کنید نسبت به وی حقی پیدا می کنید، گفتند: همچنین براساس سخن حضرت علی(ع) به هرکسی محتاج باشید اسیر دست او می باشید و به همین دلیل باید فقر را از بین برد.

ایشان با اشاره به انتظار امام راحل(ره) مبنی بر نابودی فقر در کشور، خاطرنشان ساختند: برخی افراد فکر می کنند فقر یکی از مسائل همراه با اسلام است؛ در حالی که اگر براساس اسلام حرکت شود، فقر از بین می رود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با ظهور حضرت مهدی(ع) فقر را در جهان از بین می رود، گفتند: اگر از منابع و نعمت های خداوند به خوبی بهره برداری شود، فقر از بین می رود.

این استاد درس خارج حوزه، کمیته امداد را شجره طیبه انقلاب و امام(ره) دانستند و گفتند: مقام معظم رهبری همواره پیگیر امور این نهاد هستند. 

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین بر لزوم از بین بردن فقر فرهنگی و بیکاری تاکید کردند و ابراز داشتند: قیمت اجناس در کشور بالا است؛ در کشورهای خارجی، کارشناسان نرخ را تعیین می کنند در حالی که در ایران خیابان به خیابان قیمت ها متفاوت است.  

ایشان افزودند: از دولت و مسئولان می خواهیم نسبت به ثبات قیمت ها اهتمام داشته باشند.   

معظم له در پایان با اشاره به اینکه امروز نیازمندان بسیاری دچار رنج مالی هستند، گفتند: رسیدگی سریعی نسبت به مشکلات نیازمندان داشته باشید.  

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha