جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت‌ الله مکارم با انتقاد از بعضی علمای کشور مصر که می گویند چرا مذهب شیعه اینقدر در مصر در حال رشد است، گفتند: آنان بدانند که ما کسی را شیعه نمی کنیم بلکه حقانیت و نورانیت مکتب ائمه اطهار(ع) است که دلهای مردم را به خود جذب می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی، امروز در آیین رونمایی از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی معظم له که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد به تبیین اهمیت استفاده از فضای مجازی و فناوری های نوین در راه تبلیغ معارف اسلامی پرداختند.

ایشان گفتند:در دنیایی که فناوری های نوین حرف اول را می زنند برای نشر صلاح و حق و حقیقت  باید از بهترین ابزار های نوین بهره برد  و برای نشر اخلاق؛ پاکی و معنویت از آنان استفاده لازم را کرد.

معظم له افزودند:در دنیایی که فساد از در و دیوار آن می بارد باید سعی کرد با تلاش فراوان و استفاده از فناوری های نوین معارف اسلامی و دینی را در جامعه نشر و گسترش داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از نشر فساد و تباهی در دنیای کنونی گفتند:ناشران فساد در دنیای امروز بسیار فعال و افسار گسیخته عمل می کنند و باید در مقابل آنان ناشران صلاح و رستگاری نیز با استفاده از فناوری های نوین و تکنولوژی روز دنیا تلاش فراوان نمایند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروزه هزاران سایت و شبکه های ماهواره ای علیه مبانی تشیع و اسلام ناب فعالیت می کنند ابراز داشتند: این همه فعالیت های شیاطین در حالی صورت می گیرد که به اراده خدای متعال اسلام و مکتب نورانی اهل بیت(ع) هر روز بیش از پیش در حال گسترش می باشد.

ایشان با انتقاد از بعضی علمای کشور مصر که می گویند چرا مذهب شیعه اینقدر در مصر در حال رشد است، گفتند: آنان بدانند که ما کسی را شیعه نمی کنیم بلکه حقانیت و نورانیت مکتب ائمه اطهار(ع) است که دلهای مردم را به خود جذب می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند:دنیای امروز محدود به مملکت ما نیست لذا باید نشرآثار اهل بیت(ع) در جای جای دنیا عرضه شود تا تشنگان حق و حقیقت به خوبی از آن بهره مند شوند.

ایشان با اشاره به روایت امام صادق(ع) که فرمودند، علم از شهر قم به سایر بلاد گسترش می یابد؛ تاکید کردند:معنای این روایت این نیست که معارف اسلام به زبان فارسی باشد بلکه اینگونه است که عده ای می آیند و به زبان های مختلف دنیا مجهز می شوند و آنگاه معارف دینی را به زبان های مختلف به مردم دنیا عرضه می کنند.

معظم له تلاش بسیار در عرصه تبلیغ معارف دینی را خواستار شدند و گفتند:باید نشر معارف حقه اهل بیت(ع) در سطح وسیعی صورت گیرد لذا باید همه رو به جلو با تمام قدرت حرکت نماییم  و معارف دینی را به شیوه ای نو و جذاب برای همه مخاطبان در اقصی نقاط جهان فراهم کنیم.

معظم له در پایان اطلاع رسانی را مهم ترین ابزار پیشبرد اهداف اسلام برشمردند و افزودند:اطلاع رسانی مهم و کارآمد سبب می شود که مخاطبان خود را بهتر جذب نماییم و به اهداف عالیه اسلام نزدیکتر نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha