پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی نباید تسلیم منفی بافی های دیگران شود گفتند: صحبت هایی مطرح می شود که هیچ ارزشی ندارد و نباید به آنها توجه نمود و نیروی انتظامی باید با قدرت به فعالیت های خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با  سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشتند: از آنجایی که حفظ امنیت کشور از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است، وظیفه  این نیروی بسیار مهم و حساس می باشد.

ایشان افزودند: نیروی انتظامی باید فضای لازم را برای امنیت در جامعه ایجاد کند؛  چرا که  دارای بیشترین ارتباط با مردم بوده و به همین دلیل حساسیت های بسیاری در ماموریت های خود شاهد است.

نباید از ابعاد فرهنگی و اخلاقی در جامعه غافل شد

ایشان خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی دارای دو بعد جسمانی و روحانی است که هر دو باید مورد توجه قرار گیرد؛ امنیت جامعه از حیث انتظامی بسیار مهم است، ولی نباید از ابعاد فرهنگی و اخلاقی در جامعه غافل شد.

این مرجع تقلید افزودند: از مهترین وجوه فعالیت نیروی انتظامی ابعاد آموزشی آن است، یعنی این نیرو باید هم پلیس  و هم مردم را در این امور آموزش دهد تا فرایند اصلاح جامعه به خوبی طی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با بیان این مطلب که نیروی انتظامی نباید تسلیم منفی بافی ها دیگران شوند گفتند: صحبت هایی مطرح شود که هیچ ارزشی ندارد و لذا نباید به آنها توجه نمود و نیروی انتظامی باید با قدرت به فعالیت های خود ادامه دهد.

به آمارها توجه کنید

این مرجع تقلید بیان کردند: از دیگر وظایف نیروی انتظامی برای بررسی عملکرد، توجه به آمارهاست، زیرا آمار نشان می دهد تا چه حد در برنامه ریزی ها موفق بوده، نباید به خاطر خوش آمد مدیران آمارهای غیر واقعی داده شود.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی بیان کردند: اصلاح امور جامعه تنهایی نمی تواند حل شود بلکه همه دستگاه ها در این راستا باید همکاری داشته باشند؛ زیرا اگر همکاری نباشد موفقیتی نیز به دست نخواهد آمد.

حادثه منا آسیب بزرگی به قداست حج وارد کرد

 ایشان با اشاره به حادثه منا گفتند: بی مدیریتی آنها به خاطر همین ناهنماهنگی ها بود آنها حتی فکر چند ماشین آب را که می توانست جان خیلی را نجات دهد را نکرده بودند و بسیاری از حجاج به خاطر تشنگی جان باختند.

ایشان افزودند: آسیب بزرگی که به قداست حج وارد شده بسیار دردآور است، زیرا هجمه های زیادی در این بین مطرح شد و حتی عده ای در سفر آینده خود به حج تجدید نظر کردند.

کشته و زخمی شدن چندین هزار نفر در سوانح جاده ای زیبنده کشور نیست

این مرجع تقلید  با اشاره به اهمیت کنترل سوانح جاده ای  در کشور گفتند: کشته و زخمی شدن چندین هزار نفر از مردم ایران در مدتی کوتاه در حوادث رانندگی اصلا زیبنده کشور ما نیست و باید همه دستگاه ها در زمینه کنترل سوانح جاده ای دست به دست هم دهند تا مشکل را حل کنند.

این مرجع تقلید بیان کردند: نیروی انتظامی باید استفاده  بیشتری از رسانه ها داشته باشد و باید از طریق صدا و سیما با تکرار و تذکر رفتار مردم که مهمترین بعد آن که فرهنگ است را تغییر دهند تا دیگر شاهد این همه مشکلات نباشیم

مردم راضی هستند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  در پایان با بیان این مطلب که مردم از فعالیت نیروی انتظامی راضی هستند گفتند: امیدواریم فعالیت های نیروی انتظامی با استقلال رای که باید در همه زمینه ها داشته باشد مثمر ثمر تر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha