دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تأسیس حوزه علمیه قوی در کنار مسجد جمکران لازم و ضروی است گفتند:این کارها قدمی برای پرورش علم و پاسخ گویی به شبهات مهدویت و همچنین ارتقاء بینش مردم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید  عصر  امروز در دیدار  با خادمین فرهنگی مسجد مقدس جمکران به آیات قرآن کریم درباره اهمیت و جایگاه قیام حضرت مهدی(عج) اشاره کرده و اظهار داشتند: محتوای این دسته آیات این است که زمین و تمدن  عاقبت به خیر شده و به خیر خواهی خواهد رسید و کل زمین در اختیار بندگان صالح قرار خواهد گرفت.

ایشان با بیان که هر چه قدر برای تعجیل در فرج آن حضرت دعا کنیم لازم است برای پرورش و تربیت انسانهای صالح هم دعاکنیم، افزودند: فعالیت شما در حقیقت همان پرورش بندگان صالح است و با این قبیل کارها، زمنیه برای ظهور آن حضرت هم فراهم می شود.

این مرجع تقلید با بیان این که بعضی از نعمت ها بدون اینکه انسان دخالتی در آن داشته باشد در اختیار جامعه قرار می گیرد، خاطر نشان کردند: مسجد جمکران  هم یکی از آن نعمت های غیر مترقبه است که در اختیار جامعه و مسئولین فرهنگی گذاشته شده، لذا لازم است نهایت بهره را از آن ببرند.

ایشان با بیان اینکه حضور زائرین در مسجد جمکران فرصت خوبی برای ترویج آموزه های الهی است، افزودند: هر چه از زمان می گذرد حضور مردم در این مسجد بیشتر می شود، به همین اندازه هم باید موجی از تبلیغات برای این مردم صورت بگیرد تا بیشتر از معارف ناب بهره مند شوند.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه لازم است برای تبلیغ دین از ادبیات فصیح، بلیغ و با بیانی زیبا استفاده کردتا موجب جذب مردم شد، گفتند: تشکیل کار گروه تبلیغ یکی از فعالیت های است که این معاونت برای انجام بهتر کارها و ثمره دادن بیشتر می تواند انجام دهد.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه سعی کردم دو فعالیت در مسجد جمکران و جذب مردم به این مسجد انجام دهم،

 ابراز داشتند: ساخت درمانگاه مجهز و مؤسسه شیعه شناسی از جمله آن کارها بود که صورت گرفت.

ایشان با بیان اینکه تأسیس حوزه علمیه قوی در کنار مسجد جمکران یکی دیگر از فعالیت هایی است که باید  انجام شود،

افزودند: این کارها قدمی است که ما می توانیم در کنار عبادت، برای پرورش علم و پاسخ گویی به شبهات مهدویت و همچنین ارتقاء بینش مردم برداریم تا مردم بیشتری عاشق این حریم شوند.

 حضرت آیت الله مکام شیرازی اظهار داشتند: گمان می کنم روایتی که امام صادق(ع) فرموده و پیش بینی کرده اند که در آخر الزمان از قم اسلام منتشر خواهد شد، همین باشد؛ زیرا انتشار علم حوزه، مسجد جمکران را هم شامل می شود.

 معظم له بابیان اینکه مسؤلیت سنگینی به عهده شما است، ابراز داشتند: خدا این قطب فرهنگی را در اختیار شما قرار داده تا با توسعه و نشر آموزه های دینی  و تعالی آن پاسخ کوبنده ای به منفی بافان در این عرصه  داده باشیم.

 ایشان گفتند: این پیشرفتی که در مسجد جمکران به وجودآمده،  عنایت الهی است و این خود عظمتی بزرگ است که باید قدر آن را دانست و برای تعالی آن تلاش مضاعف کرد.

 این مرجع تقلید تاکید کردند: سعی کنید از ابزار رسانه برای ترویج فعالیت فرهنگی خود نهایت استفاده را ببرید تا مردم بدانند این مسجد چه پیشرفت های خوبی کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha