شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر تقویت فرهنگ و مذهب در دانشگاه ها گفتند: اگر در مباحث فرهنگی و مذهبی نخبگان، سرمایه گذاری تقویت نشود احتمال دارد در دام دشمن بیافتند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با روسای دانشگاه صنعتی شریف که در مدرسه امام سجاد (ع)برگزار شد، ضمن تبریک ایام غدیر و تسلیت حادثه منا گفتند: دانشگاه شریف از دانشگاه های پرطرفدار و مهمی در سطح کشور می باشد و به همین دلیل دانشجویان تمام سعی شان را می کنند تا در این دانشگاه حضور یابند و حضور خود در این دانشگاه را پیروزی و موفقیت می دانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  به بعد تقویت فرهنگ و مذهب در این دانشگاه نیز اشاره کردند و اظهار داشتند: هر چه بیشتر موضوع فرهنگ و مذهب در دانشگاه شریف برای دانشجویان و اساتید تقویت شود، بهتر خواهد بود، زیرا در این دانشگاه، نخبگان زیادی تجمع کرده اند و این امر می طلبد مذهب در این دانشگاه بیشتر تقویت و سرمایه گذاری شود تا احتمال به دام افتادن کمتر باشد.

ایشان افزودند: ما در مباحث حوزه هم به علم و تقوا و تهذیب تاکید بسیار داریم و حتی تشویق نیز می کنیم؛ نخبگان هر مقدار مفید تر ، موثر تر و برجسته تر باشند، تقوای آنها نیز باید قوی تر باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: اگر در مباحث فرهنگی و مذهبی نخبگان، سرمایه گذاری تقویت نشود احتمال دارد در دام  دشمن بیافتند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه  امروز در شرایط هجوم رسانه و فرهنگ های بیگانه قرار داریم بر لزوم هوشیاری بیشتر در این عرصه تاکید کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ما افرادی را سراغ داریم، وقتی به آمریکا رفتند و برگشتند از مسائل اعتقادی خودشان دست بر نداشتند؛ زیرا بنیه مذهبی و تقوای آنها قبل از رفتن به آمریکا قوی شده بود.

ایشان در پاسخ به دعوت دانشگاه شریف از  این مرجع تقلید  برای حضور در این دانشگاه اظهار داشتند:  از حضور خود در دانشگاه به دلیل مشغله زیاد عذر خواهی  می کنم و اگر بنده بخواهم به مکانی بروم توقعات زیاد می شود، ولی اگر همایشی بود بنده حاضرم پیامی برای آن همایش بدهم.

حجت الاسلام والمسلمین نجات مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف نیز در ابتدای این دیدار با بیان این که این دانشگاه از جمله دانشگاه هایی است که نخبگان زیادی دارد گفت: در دانشگاه شریف بسیاری از مباحث مانند مباحث فرهنگی و نخبه پروری استاد نسبت به سایر دانشگاه متفاوت می باشد.

وی افزود: در دانشگاه شریف ظرفیت بسیار بالایی از جهت حضور نخبگان وجود دارد و ما توانستیم حوزه دانشجویی برای رفع نیاز نخبگان تاسیس نمایم .

مسئول نهادی نمایندگی دانشگاه شریف از حضرت آیت الله مکارم شیرازی  برای حضور در این دانشگاه برای سخنرانی دعوت به عمل آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha