سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام شمس مدیر حوزه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد بر لزوم توجه جدی طلاب به امر مباحثه تاکید کرد و گفت: مباحثه از سنت ها و ویژگی های نظام آموزشی حوزه است و طلاب باید اهتمام ویژه ای به آن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس، در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع)  بافق، با اشاره به جایگاه علم آموزی از دیدگاه اسلام، گفت: یکی از کارهایی که طلاب در گذشته انجام می دادند، نوشتن تمام مطالبی بود که استاد در کلاس درس بیان می کرد، این شیوه در یادگیری مفاهیم درسی به ویژه زمانی که طلبه مطالب را با کتاب تطبیق می داد، بسیار تاثیر گذار بود و از سوی دیگر این کار در تمرکز طلاب نیز بر روی مطالب تاثیر به سزایی داشت .

مدیر حوزه علمیه استان یزد بر لزوم توجه جدی طلاب به امر مباحثه تاکید کرد و افزود: مباحثه از سنت ها و ویژگی های نظام آموزشی حوزه است و طلاب باید اهتمام ویژه ای به آن داشته باشند.

وی، صرف و نحو پایه علمی طلاب خواند و خطاب به آنان گفت: صرف و نحو را قوی فرابگیرید تا در پایه های بالاتر بتوانید برای طلاب، دانشجویان و دیگر افراد این مطالب را تدریس کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس همچنین از طلاب خواست آیین نامه های آموزشی را به دقت مطالعه کنند تا در طول تحصیل با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند، ادامه داد: طبق آیین نامه جدید آموزشی هر طلبه باید دو پایه را حتماً در طول سه سال قبول شود در غیر این صورت نه می تواند انتخاب واحد داشته باشد و نه انتقالی بگیرد، این مسئله به بدان معنا است که طلبه دیگر نمی تواند در حوزه ادامه تحصیل دهد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در ادامه افزود: طلاب فاقد کارت معافیت که قصد دارند اربعین به کربلا بروند از هم اکنون باید نسبت به گرفتن کارت معافیت تحصیلی اقدام کننند تا در ادامه با مشکل مواجه نشوند.

وی در پایان، در خصوص سامانه نجما(نظام جامع معاونت امور طلاب) و سامانه نجاح(نرم افزار جامع امور آموزش حوزه علمیه) توضیحاتی را به طلاب ارائه کرد.

در این نشست، حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد نیز به صورت تصویری، فرایند سامانه های نجما و نجاح را به طلاب آموزش داد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha