چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم

حوزه/ مدیر فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات گفت: وظیفه شوراهای شهرها و روستاها تنها این نیست که به امور عمرانی رسیدگی کنند، بلکه وظیفه فرهنگی نیز دارند و باید خلأها را شناسایی کرده و از علما مطالبه کنند که در شهرهای آنها مستقر شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه هجرت طلاب و روحانیون به مناطق کشور یک امر ضروری است گفت: یکی از مهم‌ترین نقیصه‌ها و ضعف‌هایی که امروز جامعه تشیع با آن رو به رو است نبود عالمان دینی فرهیخته در شهرهای بزرگ و در مناطق مختلف کشور است.

وی بیان کرد: امروز با ضعف بسیار بزرگی در زمینه هجرت طلاب رو به رو هستیم و اگر حوزه علمیه در این زمینه فکری نکند فاجعه‌ای که اکنون به وجود آمده است عمیق‌تر نیز خواهد شد.

مدیر فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات ادامه داد: حوزه علمیه قم، مشهد، اصفهان و دیگر حوزه‌های علمیه باید در خصوص موضوع هجرت طلاب مسئولیت بپذیرند و این مسئله را جدی بگیرند و از علما و روحانیون بخواهند که در شهرهای مختلف کشور مستقر شوند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید به روحانیونی که در شهرهای مختلف مستقر می‌شوند امتیازات و خدمات ویژه‌ای ارائه کند و در این زمینه از بحث‌های سیاسی دوری شود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم گفت: مردم مناطق مختلف کشور احساس نیاز می‌کنند و مطمئناً از این هجرت استقبال خواهند کرد و باید از علمای آشنا به مشکلات امروز جامعه اسلامی درخواست کرد که به این مناطق هجرت کنند.

وی با بیان اینکه امروز شرایط به صورتی است که باید از گفتگوی صرف در موضوع هجرت طلاب خارج شده و راهکار ارائه کنیم افزود: باید کمیته‌هایی برای تحقیق در این موضوع و همچنین خانه‌های فکری راه‌اندازی شود و با شناسایی علمای دین و شهرهای مختلف راه‌های حضور علما در این مناطق بررسی شود.

مدیر فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات عنوان کرد: جامعه اسلامی منتظر اقدامات عملی در مورد هجرت طلاب است و حوزه در این خصوص وظیفه دارد ولی مردم نیز در این مورد خالی از مسئولیت نیستند و شوراهای شهرها نیز باید اقدامات عملی در این خصوص انجام دهند.

وی بیان کرد: وظیفه شوراهای شهرها و روستاها تنها این نیست که به امور عمرانی رسیدگی کنند بلکه وظیفه فرهنگی نیز دارند و باید خلأها را شناسایی کرده و از علما مطالبه کنند که در شهرهای آنها مستقر شوند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha