چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 359830
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری به بیان خاطره تلخ خود از فاجعه دلخراش امسال سرزمین منا و جانباختن جمع کثیری از مسلمانان از جمله هموطنانمان پرداخت.

خطیب  حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که امسال در مراسم حج حضور داشته، اظهار داشت: بنده امسال در منا بودم و هر چند این توفیق را نداشتم که به جمع شهدای این حادثه ملحق شوم، اما واقعاً تماشای جان دادن خیل عظیم زوار و مهمانان خانه خدا و حرم امن الهی برای ما دردناک بود.

وی افزود: بنده همان طور که در جمع قمی ها در سرزمین منا عرض کردم، حاجیان ما قرار بود گوسفند در راه خدا قربانی کنند، اما خودشان قربانی شدند و با درجه متعالی به دیدار حق شتافتند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری همچنین با بیان این که مسلم است که آل سعود خائن نسبت به این قضیه بی توجهی و بی التفاطی کردند، گفت: آن طور که ما مشاهده می کردیم بی توجهی و بی تفاوتی ماموران سعودی به گونه ای بود که خیلی از حاجیان نیمه جان بودند و طلب آب و کمک می کردند، اما ماموران و نیروهای امداد سعودی به داد و فریاد آن ها نرسیدند و اصلاً عکس العملی نشان نمی دادند.

وی تصریح کرد: این بزرگترین جنایت است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند بر عهده هر کسی که در جهان اسلام نفوذ دارد، واجب است که با قاطعیت این فاجعه را پیگیری کرده و مقصرین را به کیفر و مجازات برساند.

این استاد حوزه بیان داشت: از سویی بزرگان جهان اسلام باید برای حج بعدی فکری اساسی کنند تا این گونه حوادث دیگر تکرار نشود.

وی همچنین با مقایسه مراسم حج تمتع با پیاده روی اربعین گفت: بیست میلیون زایر اربعین حسینی در کشور نسبتاً ضعیف عراق مراسمی آن چنان باشکوه را برگزار می کنند و یک نفر کشته یا مجروج نمی شود اما در کشوری ثروتمند و پرامکانات چون عربستان ، تازه با یک و نیم میلیون زایر حج، آل سعود ، توان و لیاقت اداره مراسم را ندارند و بر اثر بی کفایتی آن ها حدود 5 هزار نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصحح IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    بی التفاتی