پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام فهیم نیا

حوزه/ متأسفانه عده ای از فاجعه منا سوء استفاده کرده و اصل موضوع حج را زیر سئوال برده اند، حج آن قدر مهم است که اگر کسی بگوید حج را قبول ندارم، مانند کسی است که نماز را به صورت عمدی ترک کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمد حسین فهیم نیا، در مراسم بزرگداشت حجاج یزدی جان باخته در فاجعه منا، در مسجد روضه محمدیه یزد(حظیره)، اظهار داشت: کفار در طول تاریخ هرجا که نتوانسته اند مستقیم به اسلام ضربه بزنند از کانال منافقین این ضربه را وارد کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عمده مشکل مسلمانان چه در صدر اسلام و چه در حال حاضر مشکل نفاق است، تصریح کرد: جریان نفاق در زمان پیامبر(ص) آن قدر با برنامه و منسجم کار کرد که توانست در سال 40 هجری یعنی 32 سال بعد از فتح مکه، معاویه به خلافت مسلمین رسید.

وی با بیان این که جریان نفاق در زمان پیامبر(ص) نیز در موارد بسیاری، در صدد از میان بردن رسول الله(ص) بودند، گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) کسی از منافقین سخن نمی گوید علت آن این است که این افراد سکاندار و میدان دار حکومت اسلامی می شوند و حضرت علی(ع) که در متن بود را به حاشیه می رانند.

حجت الاسلام فهیم نیا با اشاره به این که جریان نفاق، حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) را به حاشیه راند، گفت: در عصر کنونی نیز متأسفانه جهان اسلام دچار نفاق شده و کسی که خود را خادم الحرمین می داند، در پوشش اسلام، یمن را بمباران و مرد و زن و کودک را در این کشور به خاک و خون کشیده، از سوی دیگر کل دستگاه سلطنت را برای تبلیغ وهابیت بسیج کرده است

وی با اشاره به این که آل سعود به اسم اسلام، تصویری از دین اسلام به دنیا معرفی کرده که مسلمانان نه تفکر دارند و نه احساس، گفت: رژیمی که می خواهد در همه جا دخالت کند، مشخص است که نمی تواند به رسالت اصلی خود یعنی مدیریت حج به درستی برسد.

* نفاق خطرناکترین عنصر برای اسلام

وی با بیان این که نباید نسبت به وجود نفاق در جهان اسلام شک و تردید کرد، افزود: لازم است بر روی اهل نفاق که یکی از خطرناکترین عناصر برای اسلام هستند، تفکر بیشتری شود و اگر به قرآن هم توجه کنیم در جاهای مختلفی قرآن دائماً منافقین را بمباران می کند.

*زیرسوال بردن حج!

وی با بیان این که متأسفانه عده ای از فاجعه منا سوء استفاده کرده و اصل موضوع حج را زیر سئوال برده اند، تاکید کرد: حج آن قدر مهم است که اگر کسی بگوید حج را قبول ندارم مانند کسی است که نماز را به صورت عمدی ترک کند.

این محقق حوزوی، حج را معرفت به ایمان دانست و گفت: حج تجسم و تبلور یک مومن است و کسی که برای به جا آوردن حج به مکه می رود، مومنی است که با آگاهی اقدام به سرمایه گذاری جانی و مالی در راه خداوند می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ذره ای نباید نسبت به رفتن حج، تردید در خود راه داد، افزود: مسئله حج تا آنجا اهمیت دارد که اگر زمانی حج از اقبال عمومی برخوردار نباشد، حاکمیت وظیفه پیدا می‌کند، افرادی را با پول بیت المال و حکومت به حج بفرستد.

عقب نشینی آل سعود با تهدید رهبری

حجت الاسلام فهیم نیا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره رفتار آل سعود با حاجیان ایرانی و تصمیم آل سعود برای بازپس ندادن جنازه های حجاج، تصریح کرد: تهدید آل سعود از سوی مقام معظم رهبری سبب شد که آل سعود از مواضع خود در قبال ایران بعد از فاجعه منا کوتاه آمد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: این فاجعه از ابعاد بسیار زیادی شبیه حادثه کربلا بود چون زائرین  در منا در غربت و با مظلومیت و با لب تشنه جان باختند و در حالی که خانواده های آن ها آغوش خود را برای استقبال از عزیزانشان گوشوده بودند، الان باید جنازه آن را در آغوش بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha