یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
منصور موسوی - خوزستان

حوزه/ استاد حوزه علمیه اهواز با تأکید بر این‌که وظیفه مهم روحانیت شیعه در برهه کنونی، خارج کردن دین از غربت است، گفت: مسیر خارج کردن دین از غربت، تمسک به «ولایت ولی‌الله» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید منصور موسوی، در هیئت روضة الزهرای اهواز، به بیان نکاتی پیرامون تربیت انسان خاکی و لزوم وجود متربی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت مکاتب فکری و انسان‌های صاحب نفوذ متعددی، مدعی تربیت انسان‌ها و مدیریت جوامع را داشته و گروه‌های مختلفی نیز برای انسان‌ها نسخه تربیتی پیچیده‌اند، اما در میان این گروه‌ها، تنها پیامبران بودند که نسخه‌های صحیح و حیاط بخشی را در اختیار نسل بشری قرار می‌دادند.

وی بابیان این‌که حضرت محمد(ص) پیاده کننده سیستم جامع مدیریت بشری بود، گفت: در طول تاریخ، اکثریت انبیا حقشان ادا نشد و همه نتوانستند همچون پیامبر اسلام(ع)، مدینه النبی را تشکیل دهند و با این‌که حضرت محمد(ص) تنها فرد پیاده کننده سیستم جامع مدیریت بشری بود، بازهم عده‌ای پس از رحلتش، رفته‌رفته و با بهانه‌های مختلف، خاندان پیامبر(ص) و روایاتش را مهجور و نهایتاً نیز کتابش را هم به بهانه عدم توانایی فهم صحیح کنار گذاشتند.

استاد حوزه علمیه اهواز، با تأکید بر این‌که قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در راستای ترویج دین و زنده نگه داشتن سیره و آموزه‌های دینی پیامبران الهی بوده است، اذعان داشت: تلاش‌های دشمنان اسلام پس از رحلت پیامبر اعظم(ص) ادامه داشت تا آنجا که اباعبدالله الحسین(ع) قیام کرد.

حجت‌الاسلام موسوی، بابیان این‌که امروزه دین به معنای واقعی کلمه در جایگاه واقعی قرار نگرفته، افزود: متأسفانه امروز دین در جایگاه اصلی خودش که همان «نقش متربی بودن است» قرار نگرفته و به همین دلیل نیز باید روضه دین را بخوانیم و برای خواندن این روضه! باید روضه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را قرائت کنیم؛ چراکه روضه حسین(ع)، یعنی روضه غربت دین و غربت مهدی فاطمه! که همگی باید در این خصوص کوشا باشند.

وی، با تأکید بر این‌که وظیفه مهم روحانیت شیعه در برهه کنونی، خارج کردن دین از غربت است، اظهار داشت: اولویت اصلی متدینین، دانشگاهیان، کانون‌های فرهنگی، مساجد، روشنفکران جامعه و عزاداران اباعبدالله(ع) این است که دین را از غربت خارج کنند.

حجت‌الاسلام موسوی، در پایان بابیان این‌که مسیر خارج کردن دین از غربت، تمسک به «ولایت ولی‌الله» است، گفت: ما اگر بخواهیم از ولایت طاغوت و ظلمت جهل خارج شویم و به سمت تمدن خدایی و توحیدی حرکت کنیم باید به سیر «ولایت ولی‌الله» هدایت شویم و تنها در این طریق است که می‌شود به راه حسین(ع)، تربیت دینی شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha