دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پاسخگویی

حوزه/ معاون سامانه پیام کوتاه پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از پاسخگویی ۲۳ کارشناس متخصص و متعهد تحت اشراف معظم له خبر دارد.

حجت الاسلام محمد جواد درودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: این سامانه با شماره 10000100 در طول شبانه روز آماده دریافت سوالات می باشد.

وی افزود: سامانه پیام کوتاه 10000100 با بهره گیری از 23 نفر کارشناسان تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با نظارت دقیق به سوالاتی که در حوزه احکام شرعی مطرح می گردد، پاسخ می دهد.

حجت الاسلام درودی ادامه داد: مقلدان حضرت آیت الله مکارم شیرازی  می توانند از دو روش آنی و عادی از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

وی با تشریح « روش عادی » این سامانه بیان داشت: در این روش مخاطبان با ارسال متن سوال شرعی از طریق پیام کوتاه به شماره 10000100 پاسخ سوال خود را حداکثر تا 24 ساعت بعد دریافت می کنند البته در برخی اوقات مدت زمان انتظار در حد چند دقیقه می باشد.

وی « روش آنی » را اینگونه معرفی کرد و گفت: با توجه به نیاز فوری مقلدان به اطلاع از احکام شرعی، مخاطبین می توانند در ساعات مختلف شبانه روز به صورت آنی پاسخ سوال خود را دریافت نمایند، در این سیستم مقلدین با ارسال عدد 1 (به تنهایی) به شماره 10000100 به صورت خودکار وارد بخش آنی می شوند که سامانه به صورت هوشمند اعداد  و کدهای خاصی از باب های مختلف فقهی به مخاطب ارائه می دهد، که با ارسال کدهای مورد نظر از احکام مورد نیاز خود در لحظه مطلع می شوند.

حجت الاسلام درودی تصریح کرد: روزانه بطور متوسط تعداد 4000 سوال به صورت متنی و تعداد 2000 به صورت آنی پاسخ داده می شود که بخش قابل توجهی از آن برای اولین بار با سامانه 10000100 ارتباط برقرار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 2.148.200 سوال و در چهار ماهه اول سال جاری تعداد 932.966 سوال به صورت متنی و آنی توسط دفتر معظم له پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم سوالات در مناسبتهای خاص مانند ماه مبارک رمضان و محرم تدابیری مانند افزایش ساعت کار پاسخگویان اندیشیده می شود تا مقلدین معظم له کمترین دغدغه را داشته باشند و به آسانی پاسخ سوال های خود را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی علاوه بر سامانه پیام کوتاه 10000100 که مخصوص احکام شرعی می باشد از طریق ارتباط برخط به آدرس http://online.makarem.ir و بخش ارسال سوال به آدرس

http://makarem.ir/newindex.aspx?typeinfo=3000

به پاسخ گویی سوالات شرعی، اخلاقی و اعتقادی مخاطبان مشغول می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    باعرض سلام ایاکسی که صیعه دوماه خوانده وهنوربه اتمام نرسیده میشه صیعه یکسال جاری کرد