دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام به اقدامات داعش دل بسته اند، ابراز داشتند: ائتلاف غربی ها، تاکنون هیچ کاری انجام نداده و اقدامات آنها دکوری است در حالی که روسیه در این مدت کوتاه خیلی کارها انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه و اعضای جشنواره سلمان فارسی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و با تقدیر از فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در پژوهشگاه امام صادق(ع)، اظهار داشتند: تاکنون کارهای مهمی انجام داده اید و انتظار از نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز این است که این گونه اقدامات فرهنگی و پژوهشی تداوم داشته باشد.  

معظم له در ادامه بر لزوم توسعه بیشتر بسیج تاکید کردند و گفتند: تشکیل بسیج در میان تشکل های دانشگاهی و حوزوی و گروه های دیگر سبب حفظ آنها از آسیب می شود.

این مرجع تقلید افزودند: بسیج موجب تقویت ارتباط افکار گروه های مختلف در راستای  حفظ نظام و دین و قرآن می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در شرایط فعلی از سه مسیر اقدام می کند، ابراز داشتند: راهبرد اول دشمنان، حفظ جنگ های نیابتی است و بر این اساس همه را به جان هم انداخته اند.

ایشان با اشاره به تحلیل اخیر دریافتی از یکی از نهادهای آمریکایی، گفتند: مجموع این تحقیقات نشان می دهد که دشمنان به دنبال زمینه سازی برای ایجاد حکومت داعش هستند تا ابزار خوبی برای اختلاف مستمر و دائم در کشورهای اسلامی داشته باشند.

معظم له با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام به اقدامات داعش دل بسته اند، ابراز داشتند: ائتلاف غربی ها، تاکنون هیچ کاری انجام نداده اند و اقدامات آنها دکوری است، در حالی که روسیه در این مدت کوتاه خیلی کارها انجام داده است. 

این مرجع تقلید افزودند: غربی ها از داعش حمایت می کنند تا سبب تضعیف کشورهای اسلامی شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با هشدار نسبت به نفوذ دشمنان به عنوان دومین مسیر اقدامات آنها، گفتند: دشمنان به دنبال نفوذ هستند و می خواهند ما را به خود گرفتار کنند، به همین دلیل باید نسبت به این مسئله هوشیار و بیدار باشیم و ابزار نشویم.

در عرصه جنگ نرم فعال و حالت تهاجمی داشته باشیم

معظم له با اشاره به اینکه سومین مسیر اقدامات دشمنان در عرصه شبهه افکنی و فساد اخلاقی است، ابراز داشتند: باید در عرصه جنگ نرم فعال و حالت تهاجمی داشته باشیم و از ظرفیت فعالیت های اجتماعی بهره ببریم.

این مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است که در صورت فعالیت، نتایج خوبی خواهیم داشت، اظهار داشتند: کارهای فرهگی و پژوهشی بسیج و سپاه باید گسترش بیشتری پیدا کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به مسئله نشر تاکید کردند و گفتند: باید نشر وسیع و گسترده داشته باشید، به گونه ای که صدای آن به همه نقاط برسد.

ایشان در ادامه با تقدیر از برگزاری نخستین جشنواره سلمان فارسی، ابراز داشتند: توجه به زندگی سلمان فارسی در این شرایط گزینه خوبی است و برای اقتصاد مقاومتی کارایی دارد، چرا که این صحابی رسول اکرم(ص)بسیار ساده زیست و مخلص بود.

معظم له با اشاره به اینکه سلمان فارسی افتخاری برای ایرانیان است، اظهار داشتند: سبک و سیره زندگی سلمان فارسی افکار و فرهنگ ساسانیان را تغییر داد.

این مرجع تقلید در پایان بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای مقابله با دشمنان تاکید و  خاطرنشان کردند: امروز باید از ابزار فیلم و سریال و فضای مجازی استفاده کرد چرا که دشمن با همه وجود به میدان آمده است.

انتهای پیام/313/33

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha