یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مقام معظم رهبری بر لزوم حقیقت یابی در مسئله منا تاکید کردند و باید این روند را پیگیری کرد، ولی متاسفانه کشور های دیگر در این راه وارد نشدند و از خون کشته شدگان خود گذشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید  امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت اظهارداشتند:  سال به سال مراسم های معنوی در حج بهتر و با شکوهتر برگزار می شود و این مسئله قدرت نظام و عزت و اقتدار رهبر انقلاب و مدیریت حج را بیان می کند.

معظم له بااشاره به فاجعه منا بیان کردند: این فاجعه  بسیار بزرگ بود که شاید در تاریخ کمتر، چنین حادثه ای رخ داده باشد؛ وجود آل سعود یک فاجعه ای برای عالم اسلام است، آنان دشمن ترین دشمنان ما هستند، زیرا دشمنان دیگر ما جنبه سیاسی دارند، ولی دشمنی اینها علاوه بر سیاسی، جنبه مذهبی و دینی دارد.

رویکرد تکفیری آل سعود دشمنی را عمیق کرده است

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: رویکرد تکفیری آنها این دشمنی را عمیق کرده است؛ آل سعود با داشتن پول و ثروت دهان ها را می بندند و از دشمنان دوست می سازند تا حدی که افرادی مثل رئیس جمهور مصر  و آل خلیفه به آنها تبریک می گویند.

معظم له  بیان کردند: این حکومت یکی از بلاهای بزرگ است؛ مال و جاه برای آل سعود جمع شده است و می خواهند دهان های مردم را ببندند و مشاهده می کنیم که برخی از کشورها، از این شکایت صرفنظر کردند.

ایشان افزودند: دولت پاکستان می خواست در جنگ علیه یمن وارد شد که مجلس آنها اجازه نداد و در اینجا مشخص می شود که این ها چه رویکردی دارند؛ ارتباط با صهیونیست و آمریکا و کشورهای ایادی باعث شده است که به خود مغرور شوند.

آل سعود: سوریه مهمتر از اسرائیل است

معظم له بیان کردند: وزیر خارجه آنها می گفت مسئله سوریه برای ما مهم تر از اسرائیل است یعنی می خواهند با برداشتن حکومت سوریه به اسراییل خدمت کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: مقام معظم رهبری بر لزوم حقیقت یابی در این مساله تاکید کردند و باید این روند را پیگیری کرد، ولی متاسفانه ما در این جریان تنها هستیم؛ در اینجا می توانستیم با بیش از 20 کشور متحد شویم و علیه آنها شکایت کنیم، ولی متاسفانه آنها در این راه وارد نشدند و از خون کشته شدگان خود گذشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: خوشبختانه قلوب مردم با ماست و اگر چه صیوف دشمنان علیه ماست؛ در دنیا بسیاری از مردم چشم دوخته اند که ببینند ما چه موضعی خواهیم داشت و به همین خاطر باید بهترین مواضع گرفته شود.

ایشان با تقدیر از تلاش های مدیران حج افزودند: اگر افرادی که دفن شدند و شناخته شدند، می توان با یک برنامه بازماندگان آنها را برای حضور در محل دفن عزیزانشان دعوت کرد تا تسلی خاطری برای آنها باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha