چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید جلال حسینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه تبریز گفت: اگر لباس عزای امام حسین(ع) را به تن کنیم و با حضور در هیئات و مراسمات حسینی به عزاداری و سینه زنی بپردازیم مادامی که اعمال و گفتار ما حسینی نشود، ارزشمند نخواهد بود، چرا که امام حسین(ع) شهید راه ارزش های دینی و الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید جلال حسینی، عصر امروز در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، ابراز داشت: عزادار حسینی و مسلمان واقعی به حلال و حرام الهی توجه ویژه ای داشته و همواره سعی می کند تا موجبات خشنودی و رضایت الهی را کسب کند.

وی افزود: مسلمان واقعی هیچ وقت به دنبال لقمه حرام نمی رود، نگاه حرام نمی کند، سخن حرام نمی زند و اعمال و گفتار خود را زیر ذره بین گرفته و از خود مراقبت می کند تا مبادا مرتکب معصیت الهی شود.

استاد حوزه تبریز، با بیان اینکه "الله اکبر"، یعنی خداوند متعال از تمام موجودات و مخلوقات جهان بالاتر و بهتر است، گفت: کسی که هر روز و هرشب این ذکر را تکرار می کند در عمل نیز باید رنگ الهی به خود گیرد و تمام کار ها و گفتارمان را طبق فرامین الهی و اهل بیت(ع) تنظیم کنیم.

وی بیان داشت: اگر لباس عزای امام حسین(ع) را به تن کرده و با حضور در هیئات و مراسمات حسینی به عزاداری و سینه زنی بپردازیم مادامی که اعمال و گفتار ما حسینی نشود، ارزشمند نخواهد بود، چرا که امام حسین(ع) شهید راه ارزش های دینی و الهی است.

حجت الاسلام حسینی، افزود: کسی که محبت و عشق حضرت سیدالشهداء(ع) را در سینه دارد نباید مرتکب معاصی الهی شود، حتی نمی شود به برخی از معارف و دستوراتی الهی عمل کرده و به برخی دیگر عمل نکرد، چرا که اسلام دین تسلیم در برابر پروردگار متعال است.

وی، افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همان راه شهدای کربلا را ادامه دادند تا اسلام محفوظ بماند، این رزمندگان راه حسین(ع) را احیاء کردند و امروز باید خون این شهداء معظم حفظ شود و حفظ آن با عمل به فرامین اسلام است.

استاد حوزه تبریز در خاتمه گفت: کسی که ادعای دوستی امام حسین(ع) را دارد، باید نشانه های آن در عمل و گفتار وی مشخص و متجلی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha