جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرح زاد

حوزه/ حضور در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را فقط به دهه اول محرم محدود نشود و تا آخر صفر و حتی در طول سال نیز در عزاداری امام حسین(ع) حضور یابید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین فرح زاد در جمع عزاداران حسینی(ع) با بیان این که جاذبه، گره گشایی، شفاعت، زیارت و ... از ویژگی های بارز امام حسین (ع) است، گفت: حضور در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را فقط به دهه اول محرم محدود نشود و تا آخر صفر و حتی در طول سال نیز در عزاداری امام حسین(ع) حضور یابید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از محاسن عزاداری امام حسین(ع) یافتن دوستان خوب است، بیان داشت: جوانان، در این مجالس به دنبال لنتخاب دوستان خوب بگردند، زیرا امیرالمومنین(ع) می فرمایند عاجز ترین مردم کسی است که دوست خوب پیدا نکند.

این کارشناس مذهبی در خصوص نقش دوستان ناباب در زندگی انسان به آیات 27 و 28 سوره فرقان اشاره کرد و گفت: کافران در روز قیامت حسرت می خورند و می گویند ای کاش با فلانی دوست نمی شدم، اما در مقابل اهمیت دوستان خوب آن قدرزیاد است که امام صادق(ع) می فرمایند: دوستی با یک مومن برای من از عبادت یک سال بالاتر است

سخنران این مراسم، خطر دوست ناباب از سم، آتش و ... بیشتر است، گفت: دوست ناباب انسان را بی دین و بی ایمان و در یک کلام دنیا و آخرت انسان را به باد می دهد.

وی با اشاره به این که بسیاری از زندانیان تحت تاثیر دوستان ناباب گرفتار زندان شده اند، افزود: دوست و رفیق در شکل گیری شخصیت نوجوانان و جوانان تاثیر مستقیم دارد، لذا خانواده ها باید مراقب ارتباطات فرزندان باشند.

این کارشناس مذهبی در پایان به خانواده ها توصیه کرد: بهترین راه برای تحقیق در امر مهم و مقدس ازدواج و رسیدن به ازدواج موفق علاوه بر مشاوره، تحقیق از دوستان دختر و پسر است، زیرا آنها از جزییات زندگی هم بیشتر خبر دارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha