شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ علی سلمان/ بحرین

حوزه/ همسر شیخ علی سلمان نوشت: چند روز دیگر نماد مسالمت و منادی گفتگو در بحرین ناچار است پنجاهمین سالروز تولید خود را همزمان با سپری شدن ۳۰۰ روز از بازداشت خود در زندان باشد فقط به این جرم که نگران کشور خویش بود و تلاش کرد برای بحران کشورش راه حلی بیابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خانم علیاء رضی همسر شیخ علی سلمان در سالروز تولد همسرش و سپری شدن 300 روز از بازداشت وی در نامه ای به بیان دیدگاه شیخ علی سلمان در مورد گفتگو و مذاکره پرداخت و گفت این نظریه می تواند بحرین را از این بحران خارج سازد:

مشکلات انسانها و امت ها نیاز به گفتگو و تفاهم بر موضوعات مورد اختلاف دارد و از این رو بحرین نیز برای رسیدن به منافع مورد نظر تمام گروه ها و عدم اجحاف به یک طرف نیازمند گفتگو است تا از این طریق همه گروه ها بدون تبعیض به منافع خود دست یابند.

بحرین این روزها گرفتار جمود سیاسی متاثر از دودستگی سیاسی حاد میان رژیم و اکثریت مردم است که موجب قیام مردم شده است.

شکاف میان مردم و نظام عمیق شده، چون نظام در گفتگو جدیت ندارد

تا کنون سه دور گفتگو میان گروه حاکم بحرین و انقلابیون صورت گرفته، اما مسئولان در این گفتگوها جدی نبودند و امروز پس از گذشت 5 سال به اینجا رسیده ایم که مردم به طور کامل از مسئولان حاکم جدا شده اند و هیچ گفتگویی نیز وجود ندارد. این در حالی است که انقلابیون در گذشته از کشورهای مختلف خواسته بودند که زمینه گفتگوی مردم با دولت بحرین را فراهم سازند، تا راه خروجی از بحران ایجاد شود، اما علاوه بر اینکه این گفتگو اتفاق نیفتاد بلکه رژیم بحرین، رهبران انقلابیون و منادیان گفتگو را زندانی کرد و شکاف میان خود و مردم را به ویژه پس از انتخابات اخیر، وسیع تر کرد.

چند روز دیگر نماد مسالمت و منادی گفتگو در بحرین ناچار است پنجاهمین سالروز تولید خود را همزمان با سپری شدن 300 روز از بازداشت خود در زندان باشد آن هم به جرم اینکه نگران کشور خویش بود و تلاش کرد برای بحران کشورش راه حلی بیابد.

شیخ علی سلمان همواره منادی مسالمت و گفتگو بوده است

هر انسان منصفی اگر اقدامات شیخ علی سلمان را از زمان بازگشت از تبعید تا روز بازداشت وی پیگیری کرده باشد، به روشنی خواهد دید که عملکرد او در راس یک جمعیت سیاسی، کاملا قانونی بوده و همواره دیگران را به فعالیت سیاسی مسالمت آمیز و ترک خشونت دعوت کرده و بزرگ ترین شاهد این مدعا نیز سند منامه است که با اشراف وی تنظیم و آماده شد.

شیخ سلمان همچنین در محافل مختلف و سخنرانی های محلی و بین المللی نظام را دعوت به گفتگوی جدی می کرد و تاکید می کرد که تنها راه حل بحران کشور گفتگو است و در این راستا بود که جمعیت الوفاق به ریاست شیخ سلمان در گفتگوی ملی شرکت کرد.

شیخ سلمان بر این باور بود که انقلابیون باید از هر فرصتی برای گفتگو استفاده کنند تا کشور از ین اوضاع خارج شود، گرچه امید زیادی هم به نتایج این گفتگو ها نداشت، چون نظام در این راه جدیت نداشت.

شیخ سلمان همچنین به اهمیت استمرار مسالمت و مطالبه حقوق مشروع و عادلانه اصرار داشت و بر این باور بود که بحرین نیازمند توافقی است که مساوات را میان شهروندان به همراه داشته باشد و حقوق شهروندان را در قانونو عمل تامین نماید؛ یک راه حل دموکراتیک که نقشه راه رسیدن بحرین به دموکراسی کامل باشد و کرامت شهروندان را حفظ کند و راه بازگشت به فضای امنیتی را برای همیشه ببندد و تهمت های نسبت داده شده به انقلابیون سیاسی را پاک کند.

عقلا هیچ گاه تبعیض و استبداد را نمی پذیرند

شیخ سلمان بر این باور است که هرگونه گفتگویی که با خود تبعیض و استبداد و سرکوب را به همراه داشته باشد اوضاع را از گذشته بدتر می کند و نمی تواند مشکل کشور را حل کند و عقلا نیز این را قبول نمی کنند و راه حلی مورد قبول ما است که در آن رعایت مساوات میان شهروندان شده باشد و آزادی و کرامت مردم حفظ شود و منجر به یک تحول دموکراتیک در کشور بشود و موفقیت چنین راه حلی نیازمند امور زیر است:

1. اشتراک همه از جمله بزرگان سیاسی بازداشت شده رد این طرح و از اینجا ما نیز خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستیم گرچه جامعه بین الملل نیز باید تمایل جدی خود را به گفتگوی جدی در بحرین نشان دهد.

2. ملت بر بندهای این راه حل توافق داشته باشند تا این توافق آنها از پشتوانه مردمی لازم برای حل و فصل بحران برخوردار باشد و نشان دهنده تمایل آنها به تحقق دموکراسی در کشور باشد.

بر این اساس از نظام می خواهیم در جستجوی راه حل سیاسی فراگیر صادق و جدی باشد تا راه حلی در جهت تحقق ارزش های انسانی و مساوات و آزادی و دموکراسی و برقراری نظامی سیاسی مردمی و تحقق منافع همه مردم ایجاد شود.

 

۳۱۳/۱۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha