پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسن المرزوق

حوزه/ حسن مرزوق گفت: شعائر حسینی قبل از اینکه خاندان آل خلیفه در بحرین وجود داشته باشند، برقرار بوده، امروز این رژیم مستقیما به این شعائر و اعتقادات اهانتی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حسن المرزوق از فعالان سیاسی بحرین در نشستی با عنوان (نقض حریم عاشورا) که توسط جمعیت الوفاق برگزار شده بود، از رژیم آل خلیفه خواست به شعائر دینی احترام بگذارد و دست از آزار شیعیان بحرین بردارد تا اتفاقات دهه پنجم تکرار نشود؛ چراکه تبعیض و ظلم و ستم دینی می تواند موجب تحریم مردم علیه رژیم شود.

وی افزود: شعائر حسینی قبل از اینکه خاندان آل خلیفه در بحرین وجود داشته باشند، برقرار بوده، اما امروز این رژیم مستقیما به این شعائر و اعتقادات اهانت می کند و میزان تنش های ایجاد شده توسط آل خلیفه پس از انقلاب 2011 به وضوح افزایش داشته و این بدان معنا است که سیاست های آل خلیفه در برخورد با شعائر تغییر کرده است.

مرزوق ادامه داد: حملات رژیم آل خلیفه به شعائر دینی با تخریب و انهدام 38 مسجد شیعیان توسط آنها آغاز شد و اهانت های یادی به مساجد تاریخی نیز صورت گرفت، اما عاملان این جنایت ها هرگز مجازات نشدند.

وی افزود: ماه محرم، دهه پنجم شاهد اتفاقات مشابهی در بحرین بوده ایم که منجر به قیام مردمی شدو مردم پس از آن قیام بود که قانون 73 را تصویب کردند و در مورد هرگونه اهانت به شعائر حسینی و حسینیه ها و علما و مداحان هشدار دادند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha