چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست موسسه سمت و همکاری های حوزه

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آماده ایم تجربیات ۶۰ ساله خود را در اختیار حوزه قرار داده و از هر نوع همکاری استقبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمدی، پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین جزایری، مدیر مرکز تدوین متون آموزشی حوزه، گفت: زبان شناسی، علم بسیار مهمی است که باید در حوزه توسعه یابد و نگاه جدید آموزشی در حوزه که امروز اتفاق افتاده است، بسیار مفید می باشد.

وی افزود: در تدوین متون آموزشی در حوزه ادبیات، می‏ توان از توان علمی اساتید برجسته و فعالانی که در زمینه زبان شناسی فعالیت داشته اند، به بهترین شکل استفاده کرد.

رئیس موسسه سمت اظهار داشت: روانشناسی آموزشی در حوزه یکی از مهمترین مباحث است؛ زیرا باید متون آموزشی حوزوی به خوبی در دوره های گوناگون آزمایش شود تا بازخوردهای آن را به دست آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: تکنولوژی آموزشی در حوزه باید متناسب با با این تشکیلات وارد شود؛ چراکه این تکنولوژی در گذشته وجود نداشته و کمبودها، مشکلات بسیاری برای طلاب ایجاد می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: بنده از سال 1337 با مباحث چاپ و ویرایش آشنا بوده و چاپ نخستین شماره مکتب اسلام، چاپ مقالات بزرگانی همچون حضرت آیت الله سبحانی و ... از جمله فعالیت های ما بوده است.

وی ابراز داشت: آماده ایم تجربیات 60 ساله خود را در اختیار حوزه قرار داده و از هر نوع همکاری استقبال می کنیم.

رئیس موسسه سمت خاطرنشان ساخت: قطعا باید از توان کارشناسی فعالان متعهد در کشور استفاده شود؛ چراکه این روند می تواند حوزه را در زمینه آموزشی به بالندگی بسیاری برساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دغدغه فعالیت های تخصصی در زمینه دروس حوزوی از گذشته در ما وجود داشته و خوشبختانه این روند امروز در حوزه با جدیت دنبال و کتب آموزشی با اتقان، دقت و قلم روان در حال تألیف می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی عنوان کرد: آموزش زبان فارسی از مباحث مهمی است که باید به طلاب آموزش داده شود.

وی اظهار داشت: با 20 مرکز حوزوی در قم ارتباط فرهنگی و آموزشی داشته و تجربیات مناسبی در زمینه تدوین متون درسی فقه و اصول به دست آورده ایم که می توانیم این تجربیات را در اختیار مراکز قرار دهیم.

رییس موسسه سمت ابراز داشت: 35 رشته و گروه آموزشی و تالیفی در سازمان سمت فعالیت مستقیم داشته که از جمله آنان: «تربیت بدنی و ورزش»، «هنر»، «ادبیات و تعلیم و تربیت»، «مدیریت و جامعه شناسی» و... بوده و کتاب های گوناگونی در این زمینه تدوین شده که بخشی از آن تألیف 80 کتاب در زمیه هنر می باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  تصریح کرد: باید برای 85 هزار طلبه ای که در قم فعالیت می کنند، برنامه ریزی درست داشت تا بتوان از ظرفیت های آنان برای رشد و تعالی مسلمانان در داخل و خارج از کشور، استفاده و نیازهای عرصه های گوناگون را تأمین نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در پایان اظهار داشت: امروز 120 دانشگاه و مرکز علمی در کشور فعالیت داشته و این مرکز 190 کتاب مشترک با این مراکز تألیف کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha