سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام مصطفی نوروزی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین خبر از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قزوین روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه داد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» ازقزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، با اشاره به اینکه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم 27 و 28  آبان‌ماه برگزار می شود، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این مسابقات ساعت 9 روز 27 آبان ماه در امامزاده حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزیدگان مرحله شهرستانی سی ‌و هشتمین مسابقات قرآن کریم به مرحله استانی راه پیدا کرده‌‌اند، عنوان کرد: در حفظ پنج جزء 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران در مقطع بزرگسالان به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی درباره تعداد شرکت‌کنندگان در این مرحله از مسابقات گفت: در رشته حفظ 10 جزء 18  نفر از برادران و 18  نفر از خواهران، حفظ بیست جزء 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران، حفظ کل 18 نفر از برادران و 18  نفر از خواهران در سنین بزرگسال در مرحله استانی این مسابقات حضور دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع 162 برادر و 144خواهر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم حضور دارند، افزود: در رشته تحقیق 18 نفر خواهر و 18 برادر، ترتیل 18 خواهر و 18 برادر، معارف قرآنی 36 نفر برادر و خواهر ، اذان 18 نفر برادر، دعاخوانی 12 نفر برادر و 14 نفر خواهر به این مرحله راه پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام نوروزی عنوان کرد: دعوت از مسئولان، فضاسازی قرآنی در زمان مسابقات، تبلیغات محیطی به یاد و شهدای قرآنی فاجعه منا، حضور چهره‌های قرآنی و اهدای بسته‌های فرهنگی به مدعوین از جمله اقدامات جانبی این مسابقات است.

شایان ذکر است بالغ بر 6000 نفر در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی ثبت نام کردند و در مهرماه به رقابت پرداختند و منتخبین آنها در 27 و 28 آبانماه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha