دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد حسن قائدی ها

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از حضور بیش از ۲ هزار روحانی و برگزاری ۱۱ هزار جلسه پاسخگویی به سئولات شرعی دانش آموزان در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، محمد حسن قائدی ها، در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان اصفهان، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به مصوبات جلسات گذشته این کمیته، اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه با حوزه علمیه اصفهان ، مرکز تحقیقات کاربردی ریحانةالنبی در راستای ترویج فرهنگ عفاف، اداره کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد مهدویت و آینده پژوهی، و ستاد نماز جمعه و همچنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران و معلمان مدارس از دستاوردهی همکاری حوزه و آموزش و پرورش به شمار می رود.

وی به تعداد ائمه جماعت مدارس استان اصفهان اشاره و  خاطرنشان کرد: بیش از 2هزار مدرسه استان اصفهان دارای امام جماعت روحانی می باشند که به تفکیک  در سطح مدارس ابتدایی، 877 نفر(33 درصد )، مدارس متوسطه اول 592 نفر (46درصد) و مدارس متوسطه دوم 716 نفر(50 درصد) می باشند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان  ادامه داد: برگزاری 11هزار جلسه پاسخگویی به مسائل شرعی دانش آموزان، 200 جلسه پاسخگویی به شبهات دینی توسط روحانیون و ساماندهی یک هزارو 900 نفر از روحانیون جهت اقامه نماز در مدارس که 295 نفر از این بزرگواران را خواهران تشکیل می دهند، از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر می باشد.

قائدی ها با اشاره به همراهی روحانیون با برخی کاروان های زیارتی دانش آموزان، اضافه کرد: 225 نفر از روحانیون به عنوان روحانی کاروان اردوهای دانش آموزی جمکران از دیگر برنامه های آموزش و پرورش بوده است.

وی با اشاره به این که 180 نفر از طلاب در طرح سفینه الحسین(محرم 94) شرکت کردند، که در این راستا بیش از 2هزار برنامه اجرا شد، ابراز داشت: همکاری با موسسه تخصصی خطابه امیر بیان و حضور بیش از100 نفر از مبلغان کودک دفتر تبلیغات اسلامی در طرح غدیر در 1500 آموزشگاه ابتدایی، با همکاری سازمان تبلیغات از دیگر اقدامات در راستای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه اصفهان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز کرد: اعزام 560 نفر از مبلغان مهدویت به مدارس مناطق محروم، شرکت 20 نفر از روحانیون در طرح روشنا در مدارس تیزهوشان، 30 طلبه خواهر و 42 طلبه برادر در طرح امین(مشاوران مذهبی) در مدارس به انجام فعالیت می پردازند.

قائدی ها بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی مهدویت ویژه 4850 نفر از همکاران فرهنگی با همکاری بنیاد مهدویت، برگزاری امتحان سراسری از جزوه آشنایی با امام حسن عسکری علیه السلام ویژه 500 هزار دانش آموز، اجتماع 8 هزار نفری دانش آموزان اصفهانی در مسجد مقدس جمکران، تعامل با حوزه علمیه جهت اعزام روحانیون به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در طرح راهیان نور و حضور روحانیون در طرح هجرت 3 که ویژه بازسازی مدارس می باشد، از دیگر برنامه های انجام شده در سال جاری با همکاری حوزه علمیه اصفهان می باشد.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha