یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
دهقانی نژاد - تهذیب حوزه یزد

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه یزد گفت: اگر انحراف در اشعار و سبک عزاداری هیئت های مدارس علمیه مشاهده می شود راهکار آن تعطیلی آن هیئت نیست بلکه باید در راستای اصلاح آن هیئت تلاش کرد .

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد، در حاشیه جلسه هم اندیشی و هم افزایی معاونین تهذیب حوزه علمیه استان یزد که در مدرسه علمیه شفیعیه یزد برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد اظهار داشت: در این جلسه در خصوص برخی از وظایف معاونین تهذیب در مدارس علمیه از جمله  اداره امور تهذيبي و فرهنگي مدرسه، ارائه مشاوره به طلاب و نظارت بر فعاليت هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي طلاب در مدرسه، بحث و گفتگو شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد گفت: در این جلسه معاونین تهذیب به ارائه عملکرد خود پرداخته و ابتکارات خود در بحث های تهذیبی در مدارس خود را بیان کردند.

وی با بیان اینکه از موضوعاتی که در این جلسه در خصوص آن بحث شد ساماندهی هیئت های مذهبی مدارس علمیه استان یزد بود، ادامه داد: اگر انحراف در اشعار و سبک عزاداری هیئت های مدارس علمیه مشاهده می شود راهکار آن تعطیلی آن هیئت نیست بلکه باید در راستای اصلاح آن هیئت تلاش کرد، زیرا تجربه یکی از مدارس علمیه استان نشان داده بعد از تعطیلی یکی از هیئت های مدارس علمیه یزد، طلبه های آن جذب هیئت های شده بودند که شاعران، مداحان و روسای هیات آن شهر در انتخاب شعر و آهنگ مرثیه های خود دقت لازم را نداشتند و مقام و منزلت عزاداری امام حسین (ع) در آن هیئت رعایت نشده بود.

 اعلام آمادگی دو شهرستان یزد برای اجرای طرح مدارس امین

حجت الاسلام دهقانی نژاد، در خصوص موضوع دوم که در این جلسه در مورد آن بحث شد، گفت: بعد از اعلام آمادگی دو شهرستان یزد برای اجرای طرح مدارس امین، در مدارس خود در این خصوص بحث شد تا مقدمات اعزام مبلغین مدارس امین به این مدارس فراهم شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد در خصوص سومین موضوع بحث این جلسه گفت: با توجه به اینکه هر هفته یک استاد اخلاق بومی در مدارس علمیه استان بحث های اخلاقی را برای طلاب مطرح می کند، معاونین تهذیب خواستار ادامه این روند و همچنین دعوت اساتید اخلاق از قم به مدارس خود شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha