سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سید احمدی میرعمادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: صاحبان قلم و بیان رعایت حرمت این ابزار ارتباطی را داشته باشند و با انتشار اثرات پویا،هدفمند و هم راستا با موازین اخلاقی و انسانی گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور لرستان اظهارداشت:استان لرستان سرزمین علم و شهادت بوده است به گونه ای که در طول تاریخ عالمان فرزانه و دلیر مردانی شجاع با قلم ،بیان و خون خود در راه آرمان های اسلام و انقلاب، دفاعی جانانه داشته اند.

وی با اشاره به اینکه قلم و بیان هدیه ای از طرف پروردگار برای دعوت مردم به حق و حقیقت است بیان داشت:همین وجود قلم و بیان وجه تمایز انسان با سایر موجودات معرفی شده است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در قرآن نیز به اهمیت و جایگاه قلم و اندیشه سفارش ویژه ای شده است تصریح کرد:صاحبان قلم و بیان رعایت حرمت این ابزار ارتباطی را داشته باشند و با انتشار اثرات پویا،هدفمند و هم راستا با موازین اخلاقی و انسانی گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب سعی دارند هویت فرهنگی ما را تخریب کنند خاطر نشان کرد:دقت در نگارش،اعتلا بخشی به قلم،صداقت در گفتار و انصاف در نقد باید مورد توجه فعالان رسانه ای و اهل قلم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه دانشجویان حافظان و مدافعان ولایت و سنگربانان علم و دانش هستند یادآور شد:دانشجویان همواره با قلم خود نقش اثر گذاری در مقابله با جنگ نرم دشمنان ایفا کرده اند و باید این تلاش استمرار یابد.

وی آرمان گرایی و دغدغه مندی را نیز از دیگر ویژگی های نشریات دانشجویی برشمرد و افزود:جایگاه قلم در مراکز حوزوی،دانشگاهی و علمی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید از این جایگاه به خوبی صیانت و حراست شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در پایان با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی باید در فضایی صمیمی و مشارکتی فعالیت کنند افزود:درون مایه نشریات دانشجویی بر محور ارزشهای اسلامی ،اخلاقی و ولایی باشد.

گفتنی است: در ششمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های پیام نور کشور در خرم آباد ۲۹ استان کشور حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha