دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، احیای موقوفات حوزوی و ایجاد وقف های جدید را گام مهمی در استقلال حوزه های علمیه خواند و از وجود ۲هزار و ۷۰۰موقوفه مربوط به حوزه های علمیه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، در آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه و احیای موقوفات حوزوی، گفت: در سطح کشور 2 هزار و 700موقوفه مربوط به حوزه های علمیه وجود دارد که نیاتی از جمله عمران و آبادانی مدارس علمیه، حقوق مدرسین و طلاب و ... را شامل می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، طرح ترویج فرهنگ وقف در حوزه های علمیه را مورد اشاره قرار داد و افزود: حوزه های علمیه می توانند با وقف های جدید تامین مالی شوند.

وی شناسایی، احیای موقوفات حوزوی و ایجاد وقف های جدید را گام مهمی در استقلال حوزه های علمیه خواند و تصریح کرد: طلاب و روحانیون می توانند علاوه بر گسترش فرهنگ وقف، واقفان را به سمت وقف های جدید برای حوزه ها ترغیب کنند.

وی در ادامه به راه اندازی سامانه جامع موقوفات و مدیریت بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: با توجه به ایجاد سامانه جامع موقوفات و مدیریت بقاع متبرکه در سال های اخیر، هر گونه صورت مالی باید توسط کارشناس مربوطه در استان و مسوولان استانی تایید شود، چرا که امکان هیچ گونه جابجایی در این زمینه وجود ندارد علاوه بر آنکه از نظر شرعی باید طبق نیت واقف هزینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه با بیان اینکه برای احیا و بازسازی موقوفات در استان یزد برنامه های بسیار زیادی در دست اقدام است گفت: اجرای 9 پروژه بزرگ تا پایان سال در استان از جمله این اقدامات است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اجرای 51 طرح دیگر در امامزادگان استان، تصریح کرد: برخی از این طرح ها در حال مطالعه یا در دست احیا و بازسازی هستند.

وی، بازسازی موقوفات را مهم خواند و افزود: نمونه آن سرای خان و خیابان قیام استان یزد است که علاوه بر رضایت مندی مردم، باعث حفظ موقوفه شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نالئابلتغا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    در دیدار با آیت الله ناصری