سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌‌الاسلام فخار طوسی

حوزه/ یکی از رموز ماندگاری نام و یاد مرحوم آیت الله مرعشی نجفی، قداست و معنویت این بزرگوار است که حقیقتاً فراموش ناشدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین فخارطوسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سالگرد ارتحال ملکوتی این مرجع فقید جهان تشیع اظهار داشت: مرجعیت در طول تاریخ تشیع علاوه بر این که مرجع علمی و پاسخگو به نیازهای جامعه شیعی بوده یک ویژگی خاص و بارز داشته که آن را از روحانیت سایر ادیان متمایز ساخته و آن هم قداست به معنای واقعی است چه آن که مرجع تقلید در چشم مردم و مقلدان فقط یک مرجع علمی و فقهی نبوده بلکه علاوه بر آن ها یک شخص مقدس بوده که ارتباط معنوی و روحیه و نفس پاکی داشته است.

وی افزود: طبعاً آن مراجعی که در این جهت برجستگی هایشان بیشتر نمایان شده، ماندگاری بیشتری هم داشته اند و برخی بزرگان بوده اند که جنبه علمی آن ها بیشتر غالب بوده است اما برخی نیز جنبه قداست ایشان غالب بوده است و مرحوم آیت الله مرعشی نجفی از آن دسته کسانی بود که این جنبه در آن ها ممتاز و غالب بود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: حتی در گزارش های ساواک تاکید شده که ایشان بین مردم به عنوان یک انسان مقدس مطرح است و هنوز هم که سال ها از ارتحال ایشان می گذرد اگر از قدیمی های قم بپرسید به شما می گویند که این بزرگوار دارای چه قداست و معنویتی بودند.

وی گفت: اساساً توده های مردم از دیرباز شیفته این وجه مرجعیت شیعی بودند و مراجع و علما همواره الگوی دیگران در مسیر کسب معنویت اصیل برآمده از دین و شریعت بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha