دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرکز تخصصی مهدویت

حوزه/ مسئول واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت گفت: معلمان پرورشی از متون آموزشی برخوردار نبودند که متن آموزشی «هشت قدم در کوچه باغ انتظار» تدوین شد و دوسال در مدارس آموزش و پرورش قم تدریس شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام یوسفیان عصر امروز در نشست دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با مرکز تخصصی مهدویت که در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: مرکز تخصصی مهدویت تنها مرکز تخصصی می باشد که واحد کودک و نوجوان دارد.

وی افزود: استاد قرائتی می گوید همان گونه که پزشک کودک داریم، در زمینه های تخصصی تبلیغ نیز باید فعالیت های خاص کودکان داشته باشیم.

مسئول واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به فعالیت های این واحد طی پنج سال گذشته، ابراز داشت: برنامه های ویژه ای جهت آشنایی با مهدویت از دوره پیش دبستانی تا دبیرستان اجرایی شده است.  

حجت الاسلام یوسفیان گردآوری متون آموزشی و تنظیم قالب های تعلیم موضوعات مهدوی به کودکان را از دیگر فعالیت های واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت عنوان کرد و گفت: طرح های این واحد در قم و پانزده استان کشور با ارائه 38 لوح و لوازم آموزشی فعال است.

وی افزود: همچنین 300 هزار جلد کتاب های خاص پیش دبستانی در مراکز تخصصی مهدویت در سراسر کشور توزیع شده است.

مسئول واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت یادآور شد: تدوین دوازده کتاب، درسنامه مربیان و راه اندازی سایت دردانه12 از فعالیت های این مرکز برای کودکان مقطع ابتدایی بوده است.

حجت الاسلام یوسفیان با اشاره به فعالیت های واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت برای کودکان مقطع راهنمایی، ابراز داشت: معلمان پرورشی از متون آموزشی برخوردار نبودند که متن آموزشی «هشت قدم در کوچه باغ انتظار» تدوین شد و دوسال  در مدارس آموزش و پرورش قم تدریس شد.

وی افزود: همچنین درسنامه دبیرستان نیز با عنوان «نسیم موعود» تدوین شد و در یزد و یکی از استان ها به عنوان متن درسی قرار دارد.

مسئول واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت یادآور شد: همچنین دوره آموزشی برای مربیان مهدهای کودک در تابستان امسال در قم برگزار کردیم.

حجت الاسلام یوسفیان با اشاره به بازدید بالای مخاطبان از سایت www.dordaneh12.ir، گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر از این سایت بازدید داشته اند.

وی در پایان بر لزوم همکاری واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت و ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید و خاطرنشان کرد: این مرکز تخصصی برای تربیت نسل های آینده به عنوان «مهدی یاوران» هر اقدامی را که بتواند انجام خواهد داد.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha