سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دیدار مدیران سازمان اوقاف با آیت الله سبحانی

حوزه/ یک درصد از فعالیت ها و اقدامات امروز در پیش از انقلاب صورت نمی گرفت و اگر انسان های خوبی درسازمان اوقاف در دوران شاه بودند، مسئولان بالاتر اجازه کار درست را به آنها نمی دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفتند: برنامه های اوقاف  در روزنامه ها و رسانه های کشور منتشر شود، زیرا مردم باید بدانند که وقف بهتراز این است که ورثه ها آنها را مالک کنند و چیزی از این ملک عاید مالک در آخرت نشود.

ایشان گفتند: بر اثر تبلیغات اوقاف، مدرسه ای در پردیسان ساختیم به نام مدرسه عالی فقه و اصول در کنار این مدرسه پرورش مجتهدین انجام می شد و امسال پس از هشت سال این ملک و این مدرسه را وقف حوزه علمیه کردیم که مردم بدانند که روحانیت خودش در این زمینه پیشگام است.

این مرجع تقلید بیان کردند: در کشورهای عربی، تمام امور دینی مربوط به وزارت اوقاف است و این وزارت مالک همه امور دینی در کشور است، ولی در ایران چنین مساله ای نیست در قسمت اعزام مبلغ، اوقاف باید تلاش خود را بیشتر کند.

معظم له خاطرنشان کردند: طلاب و مبلغان نگهبان دین مردم هستند و اوقاف باید در این زمینه سعی و تلاش کند که در این زمینه موفقتر باشند.

حضرت آیت الله سبحانی اظهارکردند: یک درصد  اقدامات امروز در پیش از انقلاب صورت نمی گرفت واگر انسان های خوبی در اوقاف در دوران شاه بودند، مسئولان بالاتر اجازه کار درست را به آنها نمی دادند.

ایشان گفتند: در بحث وقف باید روی مساله صدقه جاریه اقدام کنید، زیرا صدقه جاریه پس ازمرگ نیز به انسان می رسد؛ این مساله حتی در ادیان مختلف نیز وجود دارد و در غرب نیز این فرهنگ وجود دارد.

این مرجع تقلید بیان کردند: از فعالیت های مهم و مطلوبی که در اوقاف انجام شده است این است که کلیه کتب شیعه و سنی معتدل که حقیقت دین را بیان کرده اند، جمع آوری شده و به کشورهای مختلف ارسال شده است.

معظم له خاطرنشان کردند: یکی از ابتکارات علامه مجلسی تفسیر موضوعی قرآن است؛ ایشان در تمام ابواب آیات آن باب را جمع و تفسیر کرده است که این مساله حاکی از عظمت فکری ایشان و شاگردان ایشان بوده است.

حضرت آیت الله سبحانی اظهارکردند: تمام تفاسیر، ترتیبی است، ولی ایشان ترتیب موضوعی جامعی را در بحارالانوار نوشته اند که با توجه به عدم امکانات جستجوی امروزی، بسیار ارزشمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha