سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
موكب‌ امام رضا(ع)

حوزه / در آستانه فرا رسيدن اربعين حسيني زائران ايراني صبح امروز با حضور در موكب امام رضا عليه السلام، عزاداري وزين و منسجم را در كربلاي معلا به نمايش گذاشتند و در رثاي اباعبدالله الحسين بر سر و سينه زدند.

به گزارش سوریس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، پنج روز مانده به اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، مراسم باشكوه عزاداري زائران ايراني در كربلا در قالب موكب امام رضا عليه السلام با حضور پرشور زائران برگزار شد.

زائران ايراني بعد از شركت در نماز جماعت صبح در بارگاه سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، زيارت عاشورا را قرائت كرده و سپس با مرثيه خواني سيدعلي سادات رضوي و حسن شالبافان از مداحان اهل بيت عليهم السلام، ياحسين گويان وارد بين الحرمين شده و در بين الحرمين به عزاداري پرداختند.
زائران ايراني با نواي قديمي و سوزناك "اي اهل حرم مير و علمدار نيامد، سقاي حسين سيد و سالار نيامد" در بين الحرمين بر سر و سينه زدند و در نهايت در جوار بارگاه حضرت عباس عليه السلام عزاداري كردند.
پيشاپيشِ دسته عزاداري ايرانيان، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق، سركنسول جمهوري اسلامي در كربلا و مدير ستاد عمليات شمسا در عراق حضور داشتند.
اين گزارش مي افزايد: هيئت عزاداري زائران ايراني در كربلا در قالب موكب امام رضا عليه السلام، عزاداري خود را در روزهاي 16 و 17 ماه صفر رأس ساعت 6 صبح و پس از قرائت زيارت عاشورا از صحن حرم مطهر امام حسين عليه السلام به سمت حرم مطهر قمر بني هاشم عليه السلام ادامه خواهد داد.
هيئت عزاداري موكب امام رضا عليه السلام در 18 و 19 ماه صفر از ساعت 20:30، حركت خود را از جنب كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا به سمت باب قبله حرم مطهر امام حسين عليه السلام آغاز و از آنجا وارد حرم شده و پس از عبور از بين الحرمين وارد حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha