دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام باطنی اصفهان

حوزه/ امروز شیعه کانون و محور مقاومت در دنیا بوده که در حال مبارزه با گروه‌های تکفیری می‌باشد، لذا چشم دنیا به شیعیان است و در روز اربعین می‌توان این اقتدار را به همه عالم نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»  دراصفهان، به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: در بسیاری از روایات در خصوص زیارت امام حسین(ع)، به طور صریح بیان شده که یکی از نشانه های مؤمن، تشرف به مرقد مطهر اباعبدالله(ع) می باشد.

وی افزود: امروز شاهد ثمرات خون حضرت سیدالشهدا(ع) هستیم و عاشقان از ایران، هند، پاکستان و حتی  اروپا و آمریکا رهسپار راهپیمایی عظیم اربعین می شوند؛ تا به پابوسی سید و سالار شهیدان مشرف شوند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در خصوص علت پیاده روی در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: همه مردم از نقاط مختلف دنیا به تأسی از حرکت حضرت زینب(س) و برای تأثیر پذیری بیشتر و همچنین ابراز عشق و علاقه خود به امام حسین(ع)، خود را با پای پیاده به مرقد مطهر امام سوم شیعیان می رسانند.

وی، اربعین را نمایش اقتدار شیعه خواند و خاطرنشان کرد: امروز شیعه کانون و محور مقاومت در دنیا می باشد که در حال مبارزه با گروه های تکفیری است، لذا چشم دنیا به شیعیان می باشد و در روز اربعین می‌توان این اقتدار را به همه عالم نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی به بیان چند نکته در خصوص راهپیمایی اربعین پرداخت و تشریح کرد: هیچ تفاوتی میان مردم وجود ندارد و همه آنها دلداده امام حسین(ع) می‌باشند، لذا همان طور که عراقی‌ها با جان و دل به زوار خدمت رسانی می کنند، زائران نیز از آنها تشکر کنند.

وی افزود: زوار عزیز به رعایت مسائل اخلاقی پایبند باشند و اگر به گروه‌هایی برخورد نمودند که با عقایدشان سازگاری ندارند، با رعایت وحدت، توجهی به آنها نکنند و همچنین به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام بورزند.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha