دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی

حوزه/ امام حسن عسکری(ع)، بیشترین مسؤلیت را برای بستر سازی برای امامت امام بعد خودشان به عهده داشتند، آن حضرت از طریق سؤالات به مردم هم پاسخ می دادند و در ادامه مباحث غیبت و ظهور و مسائل از این قبیل را برای آگاهی مردم در باره امام زمان(ع) بیان می کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود پور‌سید‌آقایی در گفت و گو با خبر نگار خبر گزاری«حوزه»، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت حجت(عج)، تمهیدات امام حسن عسکری(ع) را گام مهم برای خنثی سازی توطئه های دشمنان برای از بین بردن آخرین امام(ع) برشمردند.

رئیس مؤسسه آینده روشن با بیان اینکه این تمهیدات و آماده سازی برای امامت حضرت مهدی(ع)  تنها اختصاص به پدر بزرگوار ایشان نداشت، افزودند: نبی مکرم اسلام و سایر معصومین(ع) به خوبی در این رابطه نقش آفرینی­ کرده و مردم را از وجود و آمدن آن حضرت با خبر می­ ساختند.

وی اظهار داشت: مهم ترین مسئله احادیث اثنی عشری، درباره امامت آن حضرت ازسوی ائمه طاهرین(ع) بیان شده است.

حجت الاسلام و ا­لمسلمین پور سید آقایی با بیان اینکه در این رابطه امام حسن عسکری(ع)، بیشترین مسؤلیت را برای بستر سازی برای امامت امام بعد خودشان به عهده داشتند، گفت:یکی از تمهیدات آن حضرت از طریق سؤالات و تو قیعات بود که احیانا مردم می نوشتند و حضرت هم پاسخ می دادند و در ادامه هم کم­کم مباحث غیبت و ظهور و مسائل از این قبیل را برای آگاهی مردم در باره امام زمان(ع) بیان می کردند.

 رئیس مؤسسه آینده روشن ادامه داد: روایات متعددی برای اصل غیبت و چگونگی غیبت صغرای و کبری برای شیعیان بیان شده و حتی در روایتی ازمعصوم(ع)  درباره  امام عصر آمده « کسی که به  امامت همه امامان اعتقاد داشته باشد، ولی به امامت حضرت ولی عصر(ع) اعتقادی نداشته باشد مانند این است که نبوت انبیاء گذشته را باور دارد، ولی نبوت پیامبر خاتم(ص) را نپذیرفته است.

وی گفت: از جمله بستر سازی این است که امام حسن عسکری(ع) وجود نازنین حضرت مهدی را به خواص از شیعیان نشان داده و می گفتند، ایشان بعد از مدتی به دلایلی دو نوع غیبت خواهند داشت و در این رابطه آسیب های عصر غیبت را اشاره و هشدار می دادند که عده ای در آن حضرت شک می کنند و دچار گمراهی می شوند.

 انتهای پیام:40/313

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha