یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد سوری - امام جمعه پلدختر

حوزه / امام جمعه پلدختر با تاکید بر ایجاد بسترهای ازدواج آسان در کشور گفت: امروز باید فرهنگ سازی برای شکل گیری ازدواج آسان از متن خانواده ها آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سوری امروز در مراسم ازدواج نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان پلدختر با اعلام این مطلب گفت:برای ترویج ازدواج آسان باید خانواده ها با تربیت فرزندان خود و جلوگیری از اسراف و تجملات این فرهنگ را از بدو تربیت در خانواده و فرزندان خود نهادینه کنند.

وی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص ازدواج به موقع،آسان و آگاهانه افزود:امروز باید متولیان امر فرهنگ ،رسانه ها و خانواده ها جوانان را به ازدواج آسان و به موقع تشویق و ترغیب نمایند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه خانواده ها و باید با حذف تجملات و جلوگیری از تشریفات زائد برای تمام جوانان  الگو باشند تصریح کرد:سخت گیری های بیش از حد جوانان و خانواده ها موجب بالا رفتن سن ازدواج،ترس جوانان از شروع زندگی و تشکیل خانواده،روابط ناسالم،افسردگی و بی هدفی و همچنین کاهش فرزند آوری و تولید نسل خواهد شد.

حجت الاسلام سوری، چشم و هم چشمی و سبک زندگی غیر اسلامی را از مهمترین دلایل تاخیر در امر ازدواج جوانان برشمرد و خاطر نشان کرد:امروز متاسفانه برخی جهیزیه های سنگین و هزینه های بی مورد در برگزاری مراسم ازدواج انگیزه برخی جوانان در آستانه ازدواج را نیز پایین آورده و موجبات فرار آنها از مسئوليت  زندگی را بوجود آورده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز تاخیر در ازدواج جوانان بعنوان یک آسیب جدی برای ضربه زدن به ساختار خانواده محسوب می شود افزود:برای چاره اندیشی و حل این مشکل باید مبلغان،متولیان فرهنگ و خانواده ها تدابیر لازم را بکار گیرند.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha