دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر  - حوزه کرمانشاه

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه از اعزام طلاب و روحانیون این استان به مناطق محروم خبرداد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، از اعزام طلاب و روحانیون به مناطق محروم و دور افتاده خبر داد و گفت: در راستای تبلیغ دین مبین اسلام، تعدادی از مروجان و مبینان طلبه به مناطق محروم اعزام می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه خاطر نشان کرد: یکی از برنامه هایی که جزو رسالت اصلی روحانیون به خصوص طلابی که از لحاظ آموزشی از توانایی بالایی برخوردار هستند حضور آن ها در مناطق محروم می باشد که قطعأ حضور این عزیزان اثرات و برکات فراوانی برای اسلام دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مناطق دور افتاده از حضور روحانی و مروج دین برخوردار نیستند عنوان داشت: بسیاری از مواردی که در انجام واجبات دین نقش دارند ناشی از عدم آگاهی مردم نسبت به دین بوده و نبود روحانی و طلبه در این مناطق سبب ایجاد فاصله میان مردم و دین اسلام می شود، لذا با ساماندهی و اعزام مبلغان دین به مناطق دور افتاده از تزلزل پایه های اسلام جلوگیری می شود.

حجت الاسلام محمدی فر تصریح کرد: با توجه به برگزاری "طرح بینات" در مدارس علمیه استان کرمانشاه، طلاب سطح عالی که در زمینه تبلیغی از تجارب بیشتری برخوردار هستند، جهت ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام در شب های جمعه به مناطق محروم اعزام می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه اعزام طلاب و روحانیون به مناطق محروم از چند روز گذشته شروع شده ابراز داشت: 20 طلبه و مبلغ در راستای رسالتی که به عهده دارند، جهت تبلیغ و ترویج دین و فرهنگ اسلامی به مناطق محروم اعزام می شوند.

حجت الاسلام محمدی فر اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت، برپایی منبر و سخنرانی، تبلیغ چهره به چهره، پاسخگویی به مسائل و شبهات شرعی و موارد دیگر در دستور کار طلاب و روحانیون قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: قطعأ روحانیون با نماد دین و لباس مقدس پبامبر اکرم (ص) و حضور در مناطق محروم و دور افتاده به عنوان تبلیغ محسوب شده خصوصا اگر طلبه و روحانی با تجربه و توانمندی باشند و با بیان مسائل شرعی و در منبرها می توانند بین خدا و خلقش ارتباطی عمیق ایجاد نموده و مردم را نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات تشویق و ترغیب کنند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha