دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علما

حوزه/ طلاب و روحانیان باید صداقت، سخاوت، ساده زیستی و اخلاق نیک پیامبر اکرم (ص) را الگو قرار دهند و با استفاده از ویژگی های بی نظیر مکتب آن حضرت، وحدت و انسجام اسلامی را در میان مسلمانان ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق خود در  در مسجد مدرسه علیمه حاج شهباز خان،کرمانشاه، در جمع طلاب و روحانیون با اشاره به این که خداوند متعال پیامبران را برای هدایت مردم مبعوث کرد، ابراز داشت: قرآن نیز برای هدایت انسان ها نازل شد و این ها همگی اسرار خلقت هستند که انسان باید به آن ها واقف باشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با تاکید بر این که مکتب و زندگی پیامبر (ص) باید الگوی بشریت قرار گیرد، افزود: قلب پیامبر اکرم (ص) سرشار از برکات و رحمت الهی بود که به انسان ها منتقل شد؛ رسول خدا(ص) برای انسان ها بسیار دعا می کرد تا زندگی مملو از برکات و رحمت الهی داشته باشند،

وی خاطر نشان کرد: وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) کامل کننده 124 هزار پیامبر بود و این امر نشان دهنده جایگاه والای ایشان است و قطعأ یکی از عوامل پیشرفت اسلام وجود با برکت رسول اکرم (ص) بود.

آیت الله علما با بیان این که امروز مکتب پیامبر (ص) که سرشار از برکت است، در اختیار ما قرار دارد و باید از آن بهره برداری کنیم، ادامه داد: برکات پیامبر (ص) در اختیار انسان های مطهر که در راه خدا گام بر می دارند، قرار می گیرد، لذا برای کسب این برکات، باید از آن حضرت الگو بگیریم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به این که در هیچ مکتبی سرمایه ای ارزشمند همچون پیامبر اکرم (ص) وجود ندارد، افزود: خداوند نبوت و برکت را در وجود پیامبر اکرم (ص) قرار داده است و امام خمینی (ره) با استفاده از این برکات دنیا را متحول کرد و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.

وی در پایان یدآور شد: طلاب و روحانیان باید صداقت، سخاوت، ساده زیستی و اخلاق نیک پیامبر اکرم (ص) را الگو قرار دهند و با استفاده از ویژگی های بی نظیر مکتب آن حضرت، وحدت و انسجام اسلامی را در میان مسلمانان ایجاد کنند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha