شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله علما - کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اتحاد بین امت های اسلامی گفت: اتحاد و اخوت میان مسلمانان، دشمنان اسلام را به زانو درمی آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما در بیست و هفتمین همایش وحدت که در تالار برق استان کرمانشاه با حضور علما و روحانیون اهل سنت و شیعه برگزار شد، با تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص)  اظهار داشت: بزرگی و جایگاه پیامبر در کلمات انسان ها نمی گنجد و این نشان دهنده عظمت پیامبر(ص) نزد خدای سبحان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها یک اسم میان خداوند و رسولش فاصله است، تصریح کرد: ما مفتخریم امت خلقی عظیم هستیم، لذا باید قدر نعمت های خداوند را بدانیم و در هر شرایطی اسلام را حفظ کرده و اتحاد و همبستگی را میان مسلمانان ایجاد کنیم.

آیت الله علما خاطر نشان کرد: امروز دنیا از تفرقه و غفلت میان مسلمانان بهره می برد و به تزلزل اسلام می اندیشد و تا نیات شوم خود را پیاده نکند دست از کشتار مسلمانان بر نمی دارد.

وی با اشاره به جایگاه امام خمینی (ره) ابراز داشت: امام خمینی (ره) با مبانی و تفکر اسلامی به میدان آمد و آثار و برکاتی فراوانی در داخل و خارج از ایران ایجاد کردکه خوشبختانه اکنون شاهد صدور انقلاب به کشورهای جهانی هستیم.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: به ثمر نشستن انقلاب در سایه قرآن، اسلام و وحدت میان مردم شکل گرفت، لذا باید اخوت و انسجام میان مسلمانان حفظ شده و لحظه به لحظه به تقویت آن اضافه کرده تا ستون فقرات اسلام حفظ شود.

آیت الله علما در پایان عنوان داشت: اسلام از یک سرمایه علمی و فکری  به نام  حوزه های علمیه نقش برخوردار است که تأثیر گذاری زیادی در تقویت ستون های اسلام دارد که باید از این پتانسیل در ایجاد اتحاد به خوبی بهره برد.

وی در پایان با تاکید براینکه  نباید ذهن خود را  به مسائل حاشیه معطوف کنیم یادآور شد:  امروز بایدمحبت، اتحاد و برادری را حفظ کنیم  که در این صورت  دنیا را به زانو  در خواهیم آورد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha