شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حوزه/ مدیر مدرسه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب گفت: امامان معصوم همگی منادی توحید بودند و لذا این بزرگواران می توانند به محور وحدت میان مسلمانان قرار گیرند.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص)و امام صادق (ع) عنوان داشت: این ایام مصادف با ولادت حضرت مسیح(ع) است که این امر می تواند عاملی مهم در راستای تحکیم وحدت میان مسلمانان باشد.

وی با اشاره به تاریخ صدر اسلام اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) نه تنها با مسلمانان بلکه با غیر مسلمانان و جوانان قوم یهود نیز ارتباط داشتند.

این استاد حوزه کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره مورد اذیت و آزار جوانان یهود قرار می گرفت ولی ایشان با سعه صدر با آنان برخورد می کرد؛ قطعأ مقابله به مثل رسول خدا با جوانان یهود و دیگر اقوام او را اینگونه ماندگار و با عظمت نمی کرد.

حجت الاسلام کرمی نیا خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم اقوام مختلف به واسطه اخلاق نیک و فضائل اخلاقی رسول خدا به دین اسلام جذب و ترغیب شدند .

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) طبیبی بودن که همواره در سفربود و  هر جا بیماری را می دید به سراغش می رفت و این حرکت پیامبر سبب تحکیم وحدت و جذب مسلمانان به دین مبیبن اسلام می شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره)شهرستان اسلام آباد بیان داشت: باید مکتب پیامبر را الگو قرار داده و نسبت به سایر مسلمانان و حتی غیر مسلمانان که توسط استکبار مورد ظلم واقع می شوند احساس تکلیف کرد و پیام آور وحدت در جهان باشیم و یکپارچگی و وحدت را میان شیعیان و اهل سنت استجکام بخشیم.

حجت الاسلام کرمی نیا عنوان داشت: امامان معصوم همگی منادی توحید بودند و لذا این بزرگواران می توانند به محور وحدت میان مسلمانان قرار گیرند.

وی در پایان با اشاره به اختلافات جزئی میان شیعیان و اهل سنت اظهار داشت: اختلاف میان شیعیان و اهل سنت جزئی و مختصر است در حالی که خداوند، قرآن کریم، رسول اکرم (ص) و قبله مسلمانان میان شیعه و اهل سنت واحد است لذا نباید با اختلافات جزئی، وحدت میان مسلمانان را خدشه دار کرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha