دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی ذوعلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: سیره نورانی رسول اکرم(ص) امروز بهترین الگو برای تحقق وحدت و برادری میان مسلمانان است که باید از آن تبعیت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ذو علم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک هفته وحدت و ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) ابراز داشت: با توجه به شرایط امروز منطقه و جهان، تلاش در مسیر تقریب مذاهب اسلامی و وحدت مسلمانان یکی از ضروریات است که بی توجهی و کم توجهی به آن آسیب های بسیاری را متوجه جامعه اسلامی می کند.

وی همچنین خواستار لزوم حفظ بصیر و آگاهی هر چه بیشتر شیعه و سنی در برابر توطئه های تفرقه افکنانه و وحدت شکنانه دشمنان اسلام شد و افزود: رسول الله (ص) خود به تاسی از قرآن کریم بزرگترین منادی وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام بودند و لذا شیعه و سنی باید به این سیره نورانی به درستی عمل کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اساساً وحدت میان مسلمین جدا از این که در آیات و روایات مورد تاکید فراوان واقع شده ، امر پسندیده ای است که مورد پذیرش تمام عقلای عالم نیز می باشد، به گونه ای که هر انسان  فکور و آگاهی ، اتحاد و همدلی را می ستاید و تفرقه و جدایی را نکوهش می کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فرارسیدن هفته وحدت را بهترین فرصت برای تقویت اتحاد مسلمین برشمرد و گفت: در این ایام هم مردم و هم نخبگان جهان اسلام باید بیش از پیش متوجه ضرورت وحدت و برادری در جهان اسلام شده و موانع سر راه تحقق آن را از میان بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha