چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
استاد توکل

حوزه/ استاد حوزه گفت: امروز ترویج سیره اخلاقی رسول الله(ص) یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت و حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن گرامیداشت ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) و تبریک هفته وحدت ابراز داشت: سیره نبوی امروز بهترین الگوی فراروی ما برای زندگی بهتر و سعادتمندانه است که به خصوص طلاب و فضلای حوزه های علمیه در زمینه ترویج و تبیین ابعاد آن در جامعه نقش مهمی برعهده دارند.

وی با بیان این که معجزات و کرامات فراوانی از رسول الله(ص) روایت شده است، گفت: با این حال قرآن کریم وقتی می خواهد از شخصیت نازنین پیامبر اکرم(ص) یاد کند از ایشان با ویژگی خلق عظیم و اسوه حسنه یاد می کند و تاکید می کند که اخلاق خوش ایشان باعث گرایش مردم به اسلام شد.

این استاد حوزه همچنین افزود: امروز هم ما چه در زمینه وحدت شیعه و سنی و چه مباحث اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی باید به سیره و سنت حضرت رسول (ص) تمسک بجوییم که بی شک اگر این طور شد، جامعه ما به فلاح و رستگاری حقیقی می رسد.

وی تاکید کرد: به خصوص با توجه به مشکلات اخلاقی و فرهنگی جامعه بشری امروز ، بیش از پیش نیاز است که در این باره با تکیه بر معارف دینی و سیره اهل بیت(ع) کار فرهنگی و رسانه ای انجام شود تا مردم به مکارم اخلاق پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) تمسک کرده و خود را اصلاح کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha