دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام اختری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اختری با تاکید براینکه باید امروز در زمینه وحدت از بیانیه نویسی عبور و وارد فاز عملی شویم، گفت: امروز هر کدام از علمای برجسته جهان اسلام، باید هسته ای از علمای مقاوم را درجهان شکل دهند که به صورت عملی در زمینه وحدت فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین اختری، عصر امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: امروز نقش اتحادیه علمای مقاومت بسیار با اهمیت است  چرا که  توسعه  آن می تواند زمینه رشد مقاومت در عالم اسلام را موجب شود.

وی افزود: این اتحادیه باید وارد مدار عملی شود و قطعا تشکیل چنین اتحادیه و چنین مجموعه ای به دنبال احیای مقاومت و گسترش این حرکت اصیل اسلامی  خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با تاکید بر اینکه احیای فرهنگ مقاومت بین ملت ها بسیار مهم است خاطرنشان کرد: مقاومت در فلسطین و پیرامون فلسطین زنده و نیرومند است ، ولی مقاومت در  برخی از کشورهای اسلامی فراموش شده است، لذا  شخصیت های علمی که دارای جایگاه شایانی بین امت اسلامی هستند وظیفه دارند این جریان را در کشورهای مختلف احیا کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهارکرد: شرایط امروز، شرایط انتفاضه است؛ امروز شاهد شرایطی حادتر نسبت به دو انتفاضه قبلی هستیم زیرا در دو انتفاضه قبلی برخی کشورهای اسلامی در کنار این قیام ایستادند ولی امروز بسیاری از این کشورها به دنبال احیای روابط سیاسی با اسرائیل هستند.

وی افزود: در شرایطی به سر می بریم که یک کشور عربی می تواند هر روز یمن را بمباران کند، ولی حتی یک گلوله و یک تفنگ هم به مقاومت نمی دهد و آن را از همه چیز محروم کرده است.

این محقق حوزوی، با تاکید بر اینکه باید امروز در زمینه وحدت از بیانیه نویسی عبور و وارد فاز عملی شویم، خاطرنشان کرد: امروز هر کدام از علمای برجسته جهان اسلام، باید هسته ای از علمای مقاومت را در جهان شکل دهند تا به صورت عملی در زمینه وحدت فعال شوند.

وی  خاطرنشان کرد: امروز نباید نیکان و پارسایان و مخلصان در جهاد فی سبیل الله را فراموش کنیم و بلکه باید کسانی که خون خود را دادند که فلسطین بازگردد و اسراییل نابود شود را حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha