جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله جنتی

حوزه / دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اهمیت انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: بدخواهان نظام دل به این انتخابات بسته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از تهران، آیت الله احمد جنتي، عصر امروز در همايش سراسري ائمه جمعه در مجتمع آدینه تهران، عصر امروز با محکوم کردن جنایات آل سعود در اعدام شیخ نمر اظهارداشت: شهادت شیخ نمر مصیبت و فاجعه ای برای اسلام است و افراد نادان روزگار چنین جنایت هایی را روا می دارند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه امیدواریم خداوند انتقام این ظلم ها را از  این جنایتکاران بگیرد و هرچه زودتر انقراض این حکومت سعودی فرا برسد، افزود: ریختن خون شیخ نمر تیر خلاص برای انقراض حکومت جبار سعودی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فریضیه امر به معروف و نهی از منکر گفت: فريضه امر به معروف و نهي از منكر روي زمين مانده است و نبايد اين فريضه را دست كم بگيريم و دولت بايد توجه جدي به آن داشته باشد چراكه مي تواند جلوي خيلي از مسائل از جمله اسراف هاي اقتصادي را با اين فريضه  گرفت.

آیت الله جنتی با تاکید براهتمام دولت بر اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: امیدواریم دولت بر  اجرای این طرح  اهتمام داشته باشد .

به گفته امام جمعه موقت تهران،  امروز ما در يك حالت جنگ رواني هستيم كه يكي از راه هاي مقابله با آن و همچنين فرهنگ غربي امر به معروف است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دو انتخابات پیش رو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: عده ای که در گذشته موفقیت نداشتند و جزء شکست خوردگان میدان سیاست هستند، کمر بسته اند تا در کرسی هایی که نتوانستند به دست بیاورند بنشینند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: اهميت انتخابات خبرگان خيلي مهتر از انتخابات مجلس است و قابل قياس نيست زيرا با موضوع رهبري ارتباط دارد.

وی اظهار داشت: مساله شوراي رهبري كمضر و خلاف قانون اساسي است و  اگر تا الان نظام سرپا بوده به اين دليل است كه رهبري نظام بر عهده ولی فقیه است.

 دبیر شورای نگهبان در ادامه با انتقاد از ثبت نام برخی افراد فاقد صلاحیت های اولیه برای خبرگان، تصریح کرد: برای حضور در خبرگان، بیش از 800 نفر که در میان آنان کت و شلواری و زنان نیز وجود دارند، ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت افزود: برخی ها می خواهند افراد خود را در مجلس خبرگان نفوذ دهند؛ البته شورای نگهبان وظیفه خود انجام می دهد هرچند مشکلاتی هم سر راه  وجود دارد.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: شما ائمه جمعه زبان مردم، اسلام، انقلاب و یاور رهبری هستید باید بدانید چه کسانی امام را قبول دارند و دلسوز مستضعفین هستند و چه کسانی طرفدار آمریکا و فتنه‌اند. لذا باید اینها را هم به مردم بفهمانید، چرا که آنها نیز طرفدار این حقایق هستند.

دبیر شورای نگهبان درباره بحث امتحان از کاندیداها نیز خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند به خبرگان بیایندT باید مجتهد باشند و کسانی را که نمی‌دانیم مجتهد هستند یا خیر باید امتحان بدهند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به تحقیقات محلی درباره صلاحیت‌ها گفت: علاوه بر 4 مرجع استعلامی، تحقیقات محلی نیز برای ما معتبر است. البته مطالبی که مستند بوده و شایعه هم نباشد را می‌توانند از طریق دفاتر به ما منتقل کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که ما با هیأت‌های اجرایی داریم این است که زود تأیید صلاحیت‌ها را از سر خود باز می‌کنند، افزود: اگر فرد سابقه ندارد یعنی نمی‌شناسید و آدم شناخته شده‌ای نیست.

آیت‌الله جنتی با تأکید براینکه وزیر کشور با ما همراهی دارد، خاطرنشان کرد: البته برخی هیأت‌های اجرایی با ما همراهی نمی‌کنند و همه چیز را گردن شورای نگهبان می‌اندازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha