شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ مردم مظلوم حجاز در کشور عربستان سعودی روزگار سختی را می گذرانند و با ظلم و محدودیت های مذهبی و حقوقی و حتی برخورداری از امکانات ملی خود مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی شب گذشته  در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله نمر باقرالنمر، که در مدرسه  امام خمینی(ره)،  طلاب حجازی حوزه علمیه قم برگزارشد گفت: علمای اسلامی  همواره در طول  تاریخ مسئولیت بسیار بزرگی به عهده داشتند که یکی از آن وظایف مهم در کنار تبیین سنت الهی در بین خلق الله، جهاد در راه خدا بوده است.

وی افزود: خداوند هم همیشه در طول تاریخ مجاهدان حقیقی و کسانی که در مسیر خدا گام برداشته اند را یاری کرده است.

وی گفت: نصرت الهی نصیب گروهی می شود که دو شرط مهم را رعایت کنند که اولین شرط آن اطاعت محض از خدا و رسول است؛ خداوند در قرآن نیز بیان کرده، کسانی که  در  راه من قیام کنند و از من و رسولم تبعیت نمایند، پیروز خواهند شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  اظهارکرد: خداوند این جمعیت را همیشه از غم و حزن و کمبود در عرصه نظامی و اقتصادی و .... یاری کرده است.

وی گفت: امت اسلامی همیشه با تقدیم شهدای گرانقدر به درگاه الهی این عزت را حفظ کرده است؛ خداوند این گروه را از حزن دور کرده است؛ البته گریه کردن بر مجاهدان با حزن و اندوه متفاوت است.

آیت الله اراکی بیان کرد: اگر مصیبتی بر اثر جهاد ایجاد شود، برای اهل آن غم بار نخواهد بود، بلکه خداوند وعده داده است که این مصیبت به نعمت پیروزی ملحق خواهد شد؛ خداوند نعمت بزرگی به مسلمانان داده است که هم توفیق جهاد و هم برکات پس از آن است.

وی افزود: خداوند کسانی را که در راهش جهاد کردند را در بین سایر ملل به رفعت و مکنت و نعمت و فضل می رساند؛ همانگونه که امروز این عزت را به روشنی در منطقه مشاهده می کنید که چه کسانی با عزت زندگی می کنند و چه کسانی نوکر مانده اند.

استاد حوزه گفت: سنت الهی است که هیچ ظالمی بر روی زمین با ظلم خود به پیروزی نخواهد رسید و این اریکه و تخت بزرگ او شکسته شده و او نیز هلاک خواهد شد؛ خداوند در قرآن با شدت و تاکید بر این مطلب اصرار دارد که هیچ طاغوتی نیست که در مقابل حق پیروز شود.

دبیرکل مجمع جهانی  تقریب مذاهب اسلامی  اظهارکرد: مردم مظلوم حجاز در کشور عربستان سعودی روزگار سختی را می گذرانند و این مردم با ظلم و محدودیت های مذهبی و حقوقی و حتی برخورداری از امکانات ملی خود مواجه هستند.

وی گفت: این مردم هیچگاه در مقدرات و آینده سرزمین خود نقشی نداشته اند و هیچگاه نمی توانند حقوق خود را پیگیری کنند.

آیت الله اراکی بیان کرد: این مساله اخیر و این شهدایی که این رژیم آنها را به شهادت رساند، نشان از نزدیکی پیروزی است زیرا خداوند به این مردم نیز بشارت پیروزی داده است، زیرا در راه حق قیام کردند و آنچه حق بود را گفتند و به همین خاطر نیز مجازات شدند.

وی افزود: عهدی که خداوند با مومنان و مجاهدان خود بسته است این است که، راه راهی که با پیروزی نهایی و رزق خواری در نزد خدا و زنده ماندن پس از مرگ برای شهدا و عزت برای بازماندگان آنها همراه خواهد بود.

استاد حوزه گفت: میثاق اولی که بین مومنین و خداوند است این است که امر خداوند و پیامبر و ائمه طاهرین (ع) را اطاعت کنند و به عهدی که با خدا بستند پایدار و وفادار بمانند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اظهارکرد: ثبات بر طاعت خداوند اولین عهدی است که باید با خدا ببندیم؛ میثاق دوم، میثاق پیروزی است زیرا خداوند فرموده است، کسانی که در راه خدا جهاد کردند و شهید شدند به عهد با خدا عمل کردند و سعادت را به آغوش کشیدند.

وی گفت: امام علی(ع) وقتی در محراب به شهادت رسیدند خود را سعادتمند خواندند و این سعادت همان چیزی است که خداوند وعده داده است؛ زیرا نصرت با ملتی است که تا آخرین لحظه جان، در راه خدا قیام کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha