سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ همان طو که رهبر معظم فرمودند حوزه علمیه یعنی مراجع، اساتید، طلاب باید انقلابی باشند تا به درد مردم و مملکت بخورند وگرنه هر چه با سواد و معلومات فقهی و اصولی و ... داشته باشند، نمی‌توانند به این نظام اسلامی برخاسته از جهاد و ایثارگری شهدا و جانبازان خدمتی بکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله احمد جنتی، در جمع رؤسا و مسئولان ستادهای دهۀ فجر و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بعد از توصیه به بهره‌ گیری از ایام متبرک شعبان و تبریک اعیاد فرخنده و تاکید بر فعالیت بیشتر شورای هماهنگی در انجام وظیفه تبلیغی و روشنگری نسل جوان در شناخت انقلاب اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان تأکید داشتند که  حوزه علمیه باید انقلابی باشد، خبرگان و علاوه بر آن همه نهادها و تشکیلات مؤثر در نظام جمهوری اسلامی نیز باید انقلابی باشند .

دبیر شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: همان طور رهبر معظم فرمودند حوزه علمیه یعنی مراجع، اساتید، طلاب باید انقلابی باشند تا به درد مردم و مملکت بخورند وگرنه هر چه با سواد و معلومات فقهی و اصولی و ... داشته باشند، نمی‌توانند به این نظام اسلامی برخاسته از جهاد و ایثارگری شهدا و جانبازان  خدمتی بکنند؛ مسأله حفظ نظام از سایر مسائل اسلامی مهمتر است .

وی در ادامه افزود: دولت و مجلس باید مسأله مهم اقتصاد مقاومتی را با روحیه انقلابی پیگیری کند تا مشکل تولید و اشتغال حل شود. قوه قضائیه هم باید انقلابی باشد تا بتواند اجرای عدالت کند، چرا که بدون روحیه انقلابی و استکبارستیزی که لازمه انقلابی‌گری است، نمی‌توان اصول و مبانی انقلاب اسلامی را حفظ کند.

آیت الله جنتی ادامه داد: چنان که رهبر معظم فرمودند حوزه علمیه یعنی مراجع، اساتید، طلاب باید انقلابی باشند تا به درد مردم و مملکت بخورند و گرنه هر چه با سواد و معلومات فقهی و اصولی و غیره باشند، به این نظام اسلامی برخاسته از جهاد و ایثارگری شهدا و جانبازان نمی‌توانند خدمتی بکنند؛ مسأله حفظ نظام از سایر مسائل اسلامی مهمتر است .

وی در ادامه راجع به ابطال انتخابات برخی از نامزدها به علت دستیابی به اسناد جدید که حاکی از عدم صلاحیت برخی افراد بود، گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است و این اقدام سابقه هم داشته در مورد فردی که بعد از رأی‌آوردن معلوم شد، مدرک تحصیلی‌اش فاقد اعتباراست و شورای نگهبان انتخابات را ابطال کرد؛ بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند، این ادعا علاوه بر این که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است، تاریخ هم نشان نمی‌دهد که در مجلس اعتبارنامه‌ای را به جز یک مورد رد کرده باشند و به شهادت تاریخ این جای معامله و بده و بستان است .

براساس اعلام روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، وی در پایان تصریح کرد: این شورا با یک حرکت انقلابی رسالت خود را در رساندن پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان به خوبی ایفا نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha