سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
جشنواره شعر رسول مهربانی در قم

حوزه/ دومین جشنواره بین المللی شعر «رسول مهربانی» به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این جشنواره که امشب  18 دی و  با حضور شاعرانی سنی و شیعه از کشورهای جهان اسلام و شهرهای مختلف ایران برگزار شد،پس از قرائت قرآن توسط قاری تانزانیایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به ایراد سخن پرداخت و ضمن اشاره به سالروز قیام نوزده دی قم گفت: در زمانی که نام پیامبر مهربانی (ص) را با خشن ترین کارها نشان می دهند، پرداختن به چهره ی واقعی ایشان  که با وجود مشغول بودن به جهاد ولی اسوه مهربانی است، اقدامی عظیم است.

حجت الاسلام  والمسلمین عباس دانشی اظهار داشت: پیامبر خدا آن قدر در عشق به مردم سوز دارد که خداوند او را به اعتدال فرا می خواند و این آیین در پی نشان دادن همان چهره ی زیبا و واقعی رسول الله (ص)است.

در ادامه، معاون فرهنگی مجمع جهانی  تقریب مذاهب اسلامی  نیز در دومین جشنواره بین المللی شعر رسول مهربانی در سخنانی بیان داشت: ما اقدامات فرهنگی فراوانی در پیش رو داریم و تشکیل جشنواره هنر آسمانی و رسول مهربانی یکی از این جمله اقدامات است.

حجت الاسلام گلزاده گفت: حضور شرکت کنندگان  از سنی و شیعه در این جلسه یکی از جلوه های وحدت اسلامی است.

وی افزود: وحدت بر محور مشترکات دستور اسلام است و غیر از این، خلاف قرآن و آموزه های اهل بیت(ع) می باشد و عدم وحدت بین مذاهب اسلامی خواسته ی دشمنان اسلام است.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به مسلمان کشی در جهان گفت: مگر یمن، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و نیجریه سرزمین اسلامی نیستند و مگر زکزاکی و شیخ تقریبی برومند حجاز شیخ نمر، فرزند اسلام نیستند که مظلومانه سرزمین ها  بمباران و مردم بی گناه و علما کشته می شوند.

حجت الاسلام گلزاده در پایان  خاطرنشان کرد: تمام اقوام ایران در این جشنواره حضور دارند و این حضور پرشکوه نشان  دهنده ی وحدت موجود بین مذاهب اسلامی است.

خاطرنشان می شود: در این مراسم شاعرانی از مصر، شهر سنندج (اهل سنت)، قم، استان گلستان (اهل سنت) و سایر شهرهای کشور به قرائت اشعار خود پیرامون حضرت رسول اکرم(ص) و موضوع وحدت اسلامی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha