سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ادریس هانی

حوزه/دکتر ادریس هانی با بیان این مطلب که دشمنان به دنبال پراکندگی میان کشورهای اسلامی و جهان اسلام هستند، تصریح کرد: متأسفانه سیری در جهان اسلام طی شد که جامعه اسلامی به جماعت اسلامی تبدیل و در نهایت به تکفیر رسید و داعش و امثال آن ثمره تاریخ ما شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر ادریس هانی پیش از ظهر امروز در نشست علمی روشنفکران عرب و میراث اسلامی که از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ایران، کشوری آزاد و مستقل است که در خاورمیانه به وجود آمده و در جهان اسلام و عربی که با انواع شکست ها و پسرفت ها روبرو بوده، با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

وی با بیان این مطلب که ما امروز با شرایط ناگواری در جهان اسلام روبرو هستیم، ابراز داشت: پراکندگی امروز جهان اسلام بسیار ناگوار است و نتیجه رویکردهای متفاوت در جهان اسلام، ایجاد پایگاه های نظامی در آن بوده است.

این اندیشمند جهان عرب با بیان این مطلب که عالم به دو قسمت اعتدال و مقاومت تقسیم شده، خاطرنشان ساخت: امروز کشورهای قدرتمند خود را متعدل دانسته و در مقابل آنان، گروه های مقاومی وجود دارند که به مقابله با آنان می پردازند.

دکتر ادریس هانی با بیان این مطلب که دشمنان به دنبال پراکندگی میان کشورهای اسلامی و جهان اسلام هستند، تصریح کرد: متأسفانه سیری در جهان اسلام طی شد که جامعه اسلامی به جماعت اسلامی تبدیل و در نهایت به تکفیر رسید و داعش و امثال آن ثمره تاریخ ما شده اند.

داعش و امثال ان ثمره تاریخ ما شده اند.

وی با اشاره به دلائل ظهور داعش در جهان اسلام، اظهار داشت: یکی از عوامل ظهور این گروه تروریستی، تحجر است که در اسلام وجود داشت و تا به امروز رسیده است.

این اندیشمند مغربی ابراز داشت: عامل دیگر، بازی و تأثیرگذاری قدرت های دنیا در جهان اسلام است تا تفکرات مورد قبول خود را به وجود آورده و نقش ایفا کنند.

دکتر ادریس هانی خاطرنشان ساخت: تقابل با پیشرفت، دلیل اصلی ایجاد داعش از سوی دشمنان می باشد؛ چراکه آنان از این پیشرفت ترس دارند.

وی با بیان این مطلب که دشمنان به دنبال نقش حاشیه ای برای جهان اسلام هستند، تصریح کرد: واردکنندگان تفکرات متحجرانه، به دنبال آن هستند که خود نقش محوری داشته و جهان عرب نسبت به ترسیم مدرنیته نا امید شود؛ به همین دلیل اسلام هراسی را مطرح می نمایند.

این اندیشمند جهان عرب بیان داشت: رسیدن به نا امیدی برای وجود حکومت متمدن و اصیل، از دلائل راه اندازی داعش می باشد.

دکتر ادریس هانی با بیان این مطلب که داعش بازیچه قدرت های بزرگ دنیاست، اظهار داشت: این گروه تروریستی در واقع دستآورد فعالیت علمی و پژوهشی منظم و عالمانه ای است که دشمنان انجام داده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha