یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) با حضور مراجع و علما - ۱

حوزه/ همزمان با فرخنده شب میلاد یازدهمین امام شیعیان، مراسم جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) امشب با حضور مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم میلاد با سعادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت  حضرت امام حسن عسکری(ع)،  با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش: این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد،آیات عظام، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله مقتدایی، آیت الله مومن، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه،‌نمایندگان سایر بیوت مراجع و جمع گسترده ای از علما، اساتید  و طلاب  حوزه علمیه قم  و مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

از جمله برنامه های این مراسم پس از قرائت قرآن، اجرای دو تواشیح مذهبی و محتوایی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) و همچنین مداحی حیدرزاده بود.

سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بود که در سخنانی با اشاره به آثار دوران امامت 6 ساله امام حسن عسکرِی(ع) گفت: ایشان در طول دوران کوتاه امامت خود، آثار و برکات بسیاری برای شیعیان به بار آوردند که این آثار و برکات تا امروز نیز پابرجاست.

وی در ادامه به مسجد امام حسن عسکری(ع) و تاریخچه پربار این مسجد اشاره کرد و نقش این مسجد را در توسعه علوم حوزوی و انقلاب اسلامی ایران بسیار برجسته دانست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha