سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: اهمیت دادن به نمازو ترویج آن در جامعه نه تنها انسان را از ظلمت خارج می کند بلکه واقعی ترین مسیر برای رسیدن به قرب الی الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» تولیت مسجد مقدس جمکران در همایش خادمان ستاد اقامه نماز این مسجد مقدس اظهارداشت: امروز ما در کشور بسیاری از راه کارهای غربی را سرلوحه امور و اداره جامعه قرار داده ایم که مناسب جامعه اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: اسلام و قرآن بهترین مسیرها و راهکارهای سیر وسلوک الی الله را برای بشر تشریح کرده است و ما اگر آموزه های اسلام و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در جامعه اجرا کنیم مسیر هدایت و بندگی خودش را نمایان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: امروز اگر رسانه های گروهی کشور را مشاهده کنیم به همه مسائل پرداخته می شود الا فریضه نماز و اهمیت آن در جامعه اسلامی، در صورتی که  مهمترین مساله سرنوشت ساز که سعادت دنیا و آخرت را برای بندگان رقم می زند « نماز » و توجه به آن است.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد : با اقامه نماز است که مساله مهم « تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» در بین امت اسلامی به خوبی رخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهارداشت: تمدن اسلامی، امکان شکل گیری ندارد، مگر در جامعه ای که برپا کننده نماز است هرچه اهمیت نماز در جامعه بیشتر شود، زمینه های این تمدن سازی بیشتر می شود.

وی بیان داشت: در جامعه ای که نماز در بین امتش با اهمیت بالا و دارای جایگاه رفیعی باشد بدون تردید آمار فساد، دزدی، معضلات و مفاسد اخلاقی، بی حجابی، بدحجابی، اعتیاد و هرج و مرج بسیار کم و نادر است.

وی گفت: کدام اهل مسجد و نمازی است که معتاد و یا بدحجاب باشد؟

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: اگر ما مساله نماز و اهمیت آن را در جامعه تبین و ترویج کنیم بدون تردید بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی ما از بین خواهد رفت و نقشه شوم دشمن برای نسل جوان ما نقش بر آب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان اسلام برای تهی ساختن نسل جوان انقلاب از دین و اعتقادات تصریح کرد: امروز دشمن از طریق ماهواره، اینترنت، برنامه های مختلف تلفن همراه با ارائه صدها هزار برنامه هدفمند، به دنبال بی دین کردن جوانان ما است.

وی اظهارداشت: توجه به دین و آموزه های دینی به ویژه اقامه نماز و احیای آن در جامعه اقدام ارزشمندی است که می تواند این نسل را از نگاه شوم دشمنان اسلام مصون نگه دارد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha